actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > In de Marge van het Nieuws
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 7th November 2007, 21:58
Caroline.Deckmyn Caroline.Deckmyn is offline
Registered User

Vrouw is geplaag over boezem beu en stapt naar rechter

Vrouw is geplaag over boezem beu en stapt naar rechter

Een Noorse daagt haar ex-werkgever voor de rechter. De vrouw was de opmerkingen van haar collega's over haar grote boezem beu. Net zo moe was de aanzoeken geworden van de mannen op de werkvloer. De rechter in Østfold moet een uitspraak doen in de zaak, schrijft de Noorse krant Verdens Gang.

Schadevergoeding
De vrouw eist een schadevergoeding voor wat ze omschrijft als het "systematische gepest op het werk". De rechter heeft verschillende ex-collega's opgeroepen als getuige. "Ze werkte in een veeleisende werkomgeving en kreeg opmerkingen over haar lichaam. Dat gaan we ook niet ontkennen maar het was nooit slecht bedoeld. Tegen haar eis om een schadevergoeding gaan we ons wel verzetten", aldus Ørnulf Olsen Aamlid, advocaat van de firma. (vsv)

Bron en foto van de befaamde boezem:
http://www.hln.be/hlns/cache/det/ar...on=homeBakskes7
Met citaat antwoorden
Oud 2nd December 2007, 12:23
Nele Meuris Nele Meuris is offline
Registered User

Zoiets vind ik eerder grappig dan erg.
Alhoewel, als je een grote boezem hebt, en je word hiermee continu geconfronteerd, dan is dit erg. Maar, als je dat zo erg vind, waarom doe je dan geen truitje aan waar je borsten niet uitspringen? Dan lijken ze ineens ookal een heel stuk kleiner hoor.
Als je met zo'n kleding gaat werken, dan zet je je borsten in de schijwerpers en dan is het 'normaal' dat mannen je hierover aanspreken.
Maar soms kennen ze inderdaad hun grenzen niet en moeten ze er toch eens op gewezen worden. Maar door naar de rechter te stappen? Dat vind ik een foute manier.
Met citaat antwoorden
Oud 2nd December 2007, 14:03
Dennis Broos's Avatar
Dennis Broos Dennis Broos is offline
Registered User

Mja ik heb juist de foto's bekeken en deze vrouw heeft inderdaad wel een zeer aantrekkelijke boezem Maar ik kan ook wel geloven dat ze al deze opmerkingen beu was. Je kan wel eens een paar keer een opmerking maken, maar als je elke keer als je deze vrouw ziet en opmerking zou maken dan wordt het inderdaad pesten. En ik veronderstel dat de mannen haar daar wel zouden zie als een stel wandelende borsten

Mahatma Gandhi
Indian political and spiritual leader (1869 - 1948)
Met citaat antwoorden
Oud 2nd December 2007, 14:13
MinkeVanHoof's Avatar
MinkeVanHoof MinkeVanHoof is offline
Registered User

Citaat:
Orgineel gepost door Nele Meuris
Zoiets vind ik eerder grappig dan erg.
Alhoewel, als je een grote boezem hebt, en je word hiermee continu geconfronteerd, dan is dit erg. Maar, als je dat zo erg vind, waarom doe je dan geen truitje aan waar je borsten niet uitspringen? Dan lijken ze ineens ookal een heel stuk kleiner hoor.
Als je met zo'n kleding gaat werken, dan zet je je borsten in de schijwerpers en dan is het 'normaal' dat mannen je hierover aanspreken.
Maar soms kennen ze inderdaad hun grenzen niet en moeten ze er toch eens op gewezen worden. Maar door naar de rechter te stappen? Dat vind ik een foute manier.

Hier ben ik het niet helemaal mee eens, moet die vrouw haar aanpassen omdat ze anders hopen opmerkingen krijgt. Als die vrouw haar goed voelt in wat ze draagt, moet ze dit dan veranderen voor andere mensen? Ik vind dat ze het recht heeft te dragen wat ze zelf wil. Ik kan begrijpen dat je bedoelt dat ze geen kleine topjes moet zitten dragen. Het is toch niet dat als je dagelijks opmerkingen krijgt omdat je klein bent dat je dan maar hakken moet gaan dragen om het minder duidelijk te maken? Of als je opmerkingen krijgt omdat je een kleine boezem hebt dat je dan maar push up bh's moet gaan dragen zodat het minder opvalt?
De werknemers bedoelen het waarschijnlijk niet slecht maar ze moeten toch wel de boodschap krijgen dat het niet kan. Een vrouw is meer dan haar boezem alleen.
Met citaat antwoorden
Oud 7th December 2007, 19:29
Kim Geerts Kim Geerts is offline
Registered User

Ik vind dit wel grappig. Maar als je een grote boezem hebt, en je wordt daar met “geplaagd”, is dat echt niet leuk. Vrouwen met een kleine boezem kunnen push-up bh’s dragen. Die vrouw kan misschien een iets dichter truitje aantrekken. Als ze iets dichter aandoet, staan haar borsten niet meer zo in de “schijnwerpers”. Nu “springen” haar borsten er bijna uit. Maar inderdaad kennen bepaalde mensen hun grenzen niet. Toch vind ik het stom dat ze naar de rechter is gestapt. Kan ze haar collega's hier niet over aanspreken ...dan ofzo? Ze heeft haar eigen toch niet gemaakt dus!!
Met citaat antwoorden
Oud 7th December 2007, 19:43
jo.guns jo.guns is offline
Registered User

Ze kan er inderdaad niet aan doen dat ze grote borsten heeft. Mannen kunnen hier wel een beetje rekening mee houden. Ik denk wel dat ze oud en wijs genoeg zijn om te weten wanneer het genoeg is. De vrouw zal dat ook al wel eens tegen hen gezegd hebben waarschijnlijk. En als dat niet helpt begrijp ik wel dat ze verdere stappen onderneemt..
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:14.