actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > In de Marge van het Nieuws
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 7th December 2004, 12:55
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator

Om nog maar te zwijgen over al die zoete frisdranken...

1 tiener op 5 heeft tanderosie door frisdrank

GENT - Eén op vijf tieners kampt al met tanderosie, het afslijten van het tandglazuur waardoor de tand dunner en veel gevoeliger wordt. Aan de oorzaak liggen frisdranken en ’breezers’ of alcoholpops. Dat blijkt uit een studie van het Universitair Ziekenhuis in Gent.

,,Het verbruik van die drankjes is de laatste jaren drastisch toegenomen. De suikers veroorzaken gaatjes en het zuur in de drankjes lost het tandglazuur op. Dat glazuur herstelt echter niet vanzelf'', waarschuwt professor Martens van het Universitair Ziekenhuis in Gent.

DS, 07/12/2004 - hln - jdm
Oud 10th December 2004, 22:01
EliEn DEclErcq EliEn DEclErcq is offline
Registered User

Fast faster fast

Mja ik verschiet er toch soms van hoor. Mensen hun eetgewoontes trekken tegenwoordig meer op niets. Ik geef toe ik kan ook eens genieten van een goeie hamburger. Maar t gedacht alleen al wat er allemaal wel niet ingedraaid wordt, doet me bij een bezoek aan de McDonalds steevast graaien nr een fris slaatje.
Ik ben van mening dat de oorzaak van die slechte gewoontes grotendeels thuis te zoeken zijn. Mr ik wil de schuld zeker niet op de ouders plegen!! Ikzelf was vroeger ook vaste klant in de snoepwinekel.
Mr ouders werken nu eenmaal (meestal) beiden, komen later thuis, hebben minder tijd, hup iets in de overn/microgolf en iedereen is happy!
Mja begrijpelijk als je de hele dag werkt en dan geen zin hebt om te koken.
Snoepautomaten vind ik persoonlijk maar vreemde wezens. Zeker op scholen. Ze prenten ons dan in de lagere schol in dat we gezond moeten eten, vanalles wat, groe ten en fruit, veel water drinken en dergelijke meer, mr dan plaatsen ze wel automaten op school.
En in plaats da ze daar dan es iets 'normaals' in steken, ne gewone noramle koek, neej, chocolat, chips, nootjes,...
Objection!
Met citaat antwoorden
Oud 11th December 2004, 17:20
leen leen is offline
Registered User

het is natuurlijk niet altijd een kwestie van gezond eten. sommige mensen hebben eenmaal aanleg om bij te komen, anderen helemaal niet. ik ken iemand die ongelooflijk veel eet, maar heel mager is. zij kan daar niks aan doen, ze heeft daar al voor naar de dokter geweest en al. maar ze komt niet bij. natuurlijk is het ook belangrijk om gezond te eten, maar dit is zeker niet altijd een middel om af te vallen denk ik. mijn bmi is 19,3. dit is dus goed zogezegd. maar ik eet ook meestal wat ik wil. ik sport niet speciaal ofzo. het hangt voor een groot deel ook gewoon van de bouw van je lichaam af denk ik.
Met citaat antwoorden
Oud 11th December 2004, 19:11
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator

Citaat:
Orgineel gepost door EliEn DEclErcq
En in plaats da ze daar dan es iets 'normaals' in steken, ne gewone noramle koek, neej, chocolat, chips, nootjes,...
Objection!

bent u bekend met het fenomeen "studentenraad"? dit is al enkele jaren actief in onze school, de bedoeling van dit "orgaan" is namelijk om klachten van de lln te behandelen door ze voor te leggen ad directie en doelgericht naar een oplossing te zoeken voor deze specifieke problemen.
voor meer info surf naar studentenraad.khk.be/lo_vors.

goh, weet je ik denk dat die aanleg voor dik zijn met een serieus vat zout te nemen is hoor. Ik ken ook mensen die dit zeggen maar als je ze dan een beetje observeert doen ze echt niets anders dan eten, of anders enkele keren heel vet. En sport is iets dat ze al helemaal niet zien zitten. Het is trouwens statistisch bewezen dat maar bij een ruwe 5% vd "dikke" bevolking dit genetisch bepaald is.
Met citaat antwoorden
Oud 14th December 2004, 09:59
yannick.staelens's Avatar
yannick.staelens yannick.staelens is offline
Registered User

Ik ben zelf niet 1 van de smalste mensen denk ik.. maar ik eet toch wel redelijk gezond... Het ligt absoluut aan de aard van de persoon!! Mijn broer eet wat hij wil, en zoveel hij wel. Graadmager heb ik hem altijd al gekend! Het minste dat ik eens iets meer eet vliegen de kilo's bij wijze van spreken omhoog. Ik doe net als Davy niet de moeite om de BMI te berekenen, hoewel ik denk ik niet boven de 30 kom (ik grote jongen zijn hé )

Om over die frisdrank te praten. Iedereen drinkt cola LIGHT omdat je er zogezegd minder dik van kan worden?.. Volgens mij helpt dit niet zoveel en uit goede bron (ex-vriendin die dochter is van tandartsen ) Heb ik dus vernomen dat cola light het slechtste product is dat je kan drinken voor je tanden. Het zuur is veel gevaarlijker dan zoet hé beste mensen Maar zoet is dan weer slecht voort buikje Ach ja.. gezond leven in deze tijd is een hele inspanning denk ik!
Oud 14th December 2004, 10:50
judithgielens's Avatar
judithgielens judithgielens is offline
auti-juf

Citaat:
Orgineel gepost door yannick.staelens
Ik ben zelf niet 1 van de smalste mensen denk ik.. maar ik eet toch wel redelijk gezond...

uhum uhum kuch kuch

Citaat:
Het ligt absoluut aan de aard van de persoon!! Mijn broer eet wat hij wil, en zoveel hij wel. Graadmager heb ik hem altijd al gekend! Het minste dat ik eens iets meer eet vliegen de kilo's bij wijze van spreken omhoog.

Das waar! uwe broer is aan panlat! Maar das ni tof om te knuffelen he, geeft mij maar goe wa vet zenne! da ligt lekker zacht he

Citaat:
Om over die frisdrank te praten. Iedereen drinkt cola LIGHT omdat je er zogezegd minder dik van kan worden?.

nee, kvind dieje cola gewoon lekkerder dan de gewone cola!
Oud 14th December 2004, 18:07
annemieke annemieke is offline
Registered User

Ik vind het echt opvallend dat de meeste mensen dik beginnen te worden zodra ze afgestudeerd zijn van het secundair onderwijs.
Ik hoor van veel mensen uit mijn omgeving zeggen dat ze 5 tot 10 kg zijn bijgekomen op een dik jaar, wat niet mis is.

Hoofdoorzaak?
Tekort aan beweging en te veel snoepen. Gezond eten is onze eigen verantwoordelijkheid, natuurlijk en daar kan iedereen wat aan doen. Als we nu die twix of snickers onder de middag al eens lieten staan...

Heel veel mensen zijn gestopt met sporten sinds ze naar de hogeschool gaan wegens tijdsgebrek. Voor mij geldt net hetzelfde: vroeger ging ik 2 à3x per week zwemmen + fietste ik elke dag 25 km. Ik snoepte wel mijn reep chocolade, maar dat maakte niet uit dankzij die sport.
Nu is het zwemmen gereduceerd naar 1x en het fietsen naar 6 km per dag (naar de bus). De reep chocolade is gebleven.
Resultaat?
een dikke 10 kg erbij op 1,5 jaar. Tijdens de grote vakantie is er gelukkig 4 kg afgegaan wegens een actieve levensstijl en veel sport, maar die is er al weer bij.

Nu is de vraag: hoe verwacht men dat de studentjes fit en gezond blijven als ze geen tijd krijgen voor te sporten???

groetjes...
Met citaat antwoorden
Oud 14th December 2004, 18:32
SuperJef's Avatar
SuperJef SuperJef is offline
Live fast, die young

Citaat:
Nu is de vraag: hoe verwacht men dat de studentjes fit en gezond blijven als ze geen tijd krijgen voor te sporten???

Daar ben ik ook volledig mee akkoord. In het hedendaags onderwijs is er volgens mij te weinig tijd voor sport. In het secundair heb je hoogstens 2 uur sport als je geen sportrichting kiest. Dit is toch veel te weinig. Sport is zeer belangrijk om gezond te leven en gezond te blijven.. Eender wanneer..

Ik denk ook dat het een beetje aan de jeugd zelf ligt. De meeste jongeren houden zich tegenwoordig vooral bezig met playstation spelen , computeren , .. al die onsportieve dingen. En wanneer dit dan nog gepaard gaat met ongezonde eetgewoonten zal dit uiteindelijk toch een niet zo prettig resultaat leveren.

Ook heeft het te maken met die fast-food toestanden. De meesten jongeren maken ook geen tijd nimmer om gezond te leven.. Iedereen heeft tijd tekort en als men dan kant en klare maaltijden kan consumeren spaart dit natuurlijk zeer veel tijd uit. Op kot eet ik ook veel van die dingen omwille van het bovenvernoemde tijdsgebrek. Maar ik kan er persoonlijk wel van genieten van thuis zelf eens mijn potje te koken.. Maar dit is niet voor iedereen weggelegd..

Ik ben ook gestopt met sporten sinds ik naar de hogeschool ga. Toch toen ik op kot ging... Maar dit wil niet zeggen dat je niet voor jezelf een beetje sportieve dingen kan doen. Je kan vanzelfs gaan joggen ofzo savonds..

Citaat:
het is natuurlijk niet altijd een kwestie van gezond eten. sommige mensen hebben eenmaal aanleg om bij te komen, anderen helemaal niet.

Het ligt altijd wel een beetje aan jezelf dat je veel bijkomt of niet. Je kan het toch niet op je lichaam steken.. Er zijn natuurlijk wel mensen die meer bijkomen dan andere mensen.. Maar dan nog, als ze daar dan op letten dan zal dit toch niet meer zijn dan bij de andere..

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:30.