actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 7th October 2007, 20:15
Evelyne Frederickx Evelyne Frederickx is offline
Registered User

Hup LO hup

LO, invoeren! Op de middelbare school deed ik dit vak echt super graag. Even weg van alle stress. Moesten ze dit nu als keuzevak invoeren, ik zou het meteen kiezen, want ik ben echt wel lui aan het worden . Ja nadat je een rijbewijs hebt behaald, ga je niet meer zo snel je fiets nemen. Ook heb ik minder tijd om te gaan sporten, dus zou zo'n les LO op school wel 'deugd' doen. Natuurlijk moet het wel een keuzevak zijn, ik vind namelijk ook niet dat je mensen dit kan verplichten.
Met citaat antwoorden
Oud 7th October 2007, 23:41
Kenny's Avatar
Kenny Kenny is offline
UDHR - art. 19

Volgens mij gaan de fysiek onfitte studenten (zoals ondergetekende ) het keuzevak L.O. mijden omwille van het feit dat ze een groter risico lopen om te buizen op het examen. Terwijl het net voor hen nuttig zou zijn om dit vak te volgen.
Oud 8th October 2007, 14:17
Smolders.Lizzy Smolders.Lizzy is offline
Registered User

Thumbs down Niets ongezonder dan het leven van een student!!

Ik vind het helemaal niet goed dat ze dit vak willen invoegen.
In het secundair wordt LO al verplicht en dat is al erg genoeg. Ik houd er niet zo van om mij belachelijk te maken in shortje en t-shirt. Als men echt wil sporten zal men dit wel doen in hun vrije tijd. Ik sport erg graag op mijn manier en individudeel. Ik heb ook absoluut geen zin om voor dit vak nog eens langer op school te blijven. Het mag niet verplichten worden. Sporten doe je voor de fun. En niet omdat het moet.

Met vriendelijk groeten Lizzy
Met citaat antwoorden
Oud 8th October 2007, 14:37
Kim Geerts Kim Geerts is offline
Registered User

Thumbs down

Ik vind dat men LO niet mag verplichten. Maar LO kan wel een “keuze”vak zijn, maar dus geen verplicht vak. Sporten doe je omdat je het graag doet en niet omdat het moet. Daarom vind ik het geen goed idee om dit vak in te voeren.
In het secundair was LO al verplicht en dat vond ik al erg genoeg.
Als je zelf wilt sporten, kan je dat doen in je vrije tijd en enkel dé sport die je graag doet.
Met citaat antwoorden
Oud 8th October 2007, 20:27
Sofie Daems Sofie Daems is offline
Registered User

"Jeuj, LO!"
Voor sommigen enkele uurtjes om naar uit te kijken, voor anderen dan weer een nachtmerrie.
Persoonlijk zou ik het niet erg vinden moest men LO-lessen geven, maar ik vind niet dat het een verplicht vak moet worden. Nadat je weg bent van de middelbare school, ben je volledig vrij in je lessenkeuze: je kiest enkele vakken waar je je echt voor wil inzetten (bv. in Vorselaar kies je 2 vakken die je later wil onderwijzen). Je staat er dus (normaal toch) volledig achter. Maar, als men LO gaat verplichten, wordt je "vrije keuze" wel al een pak minder "vrij": je MOET LO volgen..
Met andere woorden, voer LO terug in, maar niet als verplicht vak.
Met citaat antwoorden
Oud 10th October 2007, 13:19
Sven De Pooter Sven De Pooter is offline
Registered User

Lo

Ik vind dat het geen keuzevak moet zijn maar een verplichting. Wat is er nu leuker dan je in de vrije natuur eens goed uit te leven. Er gaat niets boven een potje voetbel, basketbal, volleybal enz... Ik zou er in ieder geval blij mee zijn. Ik vind het jammer dat er nu geen LO meer aanwezig is in het lessenpakket.

WANT ALS HET KRIEBEL MOET JE SPORTEN

GREETZ EN BEATZ, Sven
Met citaat antwoorden
Oud 11th October 2007, 16:12
Nele Meuris Nele Meuris is offline
Registered User

Sporten, oké.
Leuk? => (voor sommige sporten, ja)

In het Middelbaar was LO verplicht dus dan doe je dat ook (zonder zagen en klagen?).
Maar, elke keer daar staan in een veel te kort shortje en een veel te groot t-shirt van de school...
Voor mij is het welletjes geweest. Ik heb al genoeg afgangen begaan terwijl ik over de bok aan het springen was, of ik een POGING tot hockey aan het doen was.

Neenee, een keuzevak daar kan ik mee leven. Iedereen kiest dan ook wat hij of zij graag doet. Maar een verplicht vak...
Doe het alstublieft niet? Nog meer afgangen kan ik niet meer verwerken hoor.

Ik hou het bij mijn eigen sporten, met mijn eigen ploeg. En om klasgenoten te moeten bekijken in zo een mooi sportpakje, nee bedankt.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:48.