![]() |
|
|
|||
|
|||
Sinds wanneer hebben holedbi's geen rechten meer. Dit is dus geen ziekte. Dit doet me denken aan een regime in Duitsland tussen '33-'45. Deze mensen zouden misschien nog wel op dezelfde lijn gezeten hebben. Als ze dit nu vrijwillig doen eventueel tot daar dan toe. Al stel ik me dan wel vragen bij hun mentale gezondheid. Ik denk niet dat de gewone holebi in de straat denkt dat hij ziek is of dat hij zelfs maar genezen kan worden.
Bij zo een genezing kan ik me dan ook niet meer voorstellen dan dat voor de mensen de klok wodt terug gedraaid naar een moment voor ze zich "durvden" te outen. |
|
||||
|
||||
Teletubbies in Polen verdacht van homoseksualiteit
Zijn de bij de allerkleinsten populaire Teletubbies homoseksueel? Die vraag was voor de Poolse ombudsvrouw voor kinderen de aanleiding om psychologen een onderzoek naar het televisieprogramma te vragen. "Ze moeten inschatten of het in het openbaar op televisie kan worden getoond", verklaarde Eva Sowinska aan het magazine Wprost. Extreem-rechts Sowinska is niet aan haar proefstuk toe. Dit voorjaar nog pleitte ze voor een beroepsverbod voor homoseksuele leraars, sporttrainers en kunstdocenten. Homo's zouden wat haar betreft geen omgang mogen hebben met kinderen en jongeren in scholen. Sowinska, die deel uitmaakt van de extreem-rechtse Liga van Poolse Families, een van de drie coalitiegenoten in de ultraconservatieve regering van premier Jaroslaw Kaczynski, wilde zelfs dat er een exhaustieve lijst komt van functies die homoseksuelen niet mogen uitvoeren. Dat nu ook het kinderprogramma wordt verdacht van "homoseksuele propaganda", ligt aan het figuurtje Tinky Winky. "Ik heb gemerkt dat Tinky Winky een handtas draagt, maar het was mij onbekend dat het een jongen is", aldus een bezorgde Sowinska. "Later ben ik te weten gekomen dat er een homoseksueel verband kan verborgen liggen". (belga/hln) Bron: www.hln.be, 28/05/07
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit. Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..." - Socrates, 2400 jaar geleden... - |
|
||||
|
||||
![]() Sjeik wil homo's laten verhongeren op eiland
Sjeik Ramathan Shaban Mubajje wil alle homo's in Oeganda verbannen en laten verhongeren op een eiland in het meer Lake Victoria. Mubajje vertelde journalisten aan de moskee van Kampala dat hij zijn voorstel besproken heeft met president Yoweri Museveni. "Ik vroeg hem een eiland in het Victoriameer, dan kunnen we de homo's naar het eiland sturen en ze er laten verhongeren. Dat is de manier om ons land van de homo's te verlossen." Volgens een aantal geestelijken die bij de ontmoeting waren, heeft Museveni geen commentaar gegeven op het voorstel. De sjeik vindt ingrijpen noodzakelijk, anders wordt de samenleving nog decadenter. "Homoseksualiteit heeft al ganse generaties om zeep geholpen en het homogedrag zal ook voor onze generatie gevolgen hebben. We moeten samen met andere religies strijden tegen homoseksualiteit." Hij krijgt alvast de steun van een islamitische jeugdbeweging, die een soort van een 'anti-homoleger' wil oprichten. Een geestelijke bevestigt de plannen. "We zijn klaar om een macht op te richten en in te grijpen. We moeten een einde maken aan praktijken als homoseksualiteit", aldus Mulath Bukenya. Homoseksualiteit is vooralsnog niet verboden in Oeganda. (dm) Bron: www.demorgen.be, 19/10/07
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit. Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..." - Socrates, 2400 jaar geleden... - |
|
|||
|
|||
Citaat:
Mag ik er even op wijzen dat men dit ook deed met de melaatsen, of vroeger met de gevangenen, wat ook geen zier uithaalde. Je 'roeit' iets niet uit door het te verbergen, te isoleren van de rest van de wereld. Verder is het natuurlijk ook gewoon een belachelijk idee. |
|
||||
|
||||
Citaat:
Dat mag je zeker. Je zou ervan verschieten wat je op dit forum allemaal wel niet mag ![]() Maar je hebt uiteraard gelijk. Dit leert ons maar weer dat de geschiedenis zich wel degelijk herhaalt en dat het vak geschiedenis niet onderschat mag worden. Hoewel ik vrees dat de wetenschap dat dit ooit al eens geprobeerd is en niets heeft uitgehaald de sjeik niet op andere gedachten zal brengen ![]()