actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Pro of Contra?
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Bekijk Resultaten Peiling: Wat vinden jullie ervan?
School moet docente in dienst houden 3 20.00%
Gedrag docente niet aanvaardbaar voor op school 12 80.00%
Stemmers: 15. U mag niet stemmen in deze peiling

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 30th January 2007, 19:17
Hanne Van Ginneken Hanne Van Ginneken is offline
Registered User

Ik ben het volledig eens met het feit dat leerkrachten hun geloofswaarden niet moeten overbrengen aan leerlingen. Dit doe je niet altijd bewust dus ik vind dat een leerkracht zich neutraal moet opstellen.
Wij mogen onze politieke voorkeur in de klas ook niet uiten. We mogen leerlingen niet aanzetten om voor een bepaalde politieke partij te stemmen. En ik vind dit een vergelijkbaar voorval. De docente maakt haar waarden en overtuigingen duidelijk aan de kinderen. En dat is helemaal niet de bedoeling van leerkracht zijn. Ook de communicatie met de ouders verloopt op deze manier nogal moeizaam. En leerkrachten zijn er in de eerste plaats om kinderen mee op te voeden en hen te laten ontwikkelen tot wie ze willen zijn. Dan is het logisch dat de ouders de leerkrachten moeten kunnen vertrouwen en zich er goed bij voelen.
Met citaat antwoorden
Oud 30th January 2007, 20:53
bas van gorp bas van gorp is offline
Registered User

Moeilijke keuze

Hey iedereen,
Ik vind dat de school gelijk heeft dat ze zegt dat de leerkrachten de leerlingen vertrouwd moeten doen geraken met de verschillende omgangsvormen, maar ik vind niet dat daarom leerkrachten met een bepaalde godsdienstelijke overtuiging deze omgangsvormen moeten toepassen binnen de school. Over dit onderwerp kan je natuurlijk uren en uren blijven discussieren.
Groetjes Bas
Met citaat antwoorden
Oud 31st January 2007, 09:55
karenwolput karenwolput is offline
Nog 3 weken in Madrid :)

twijfel...

Langs de ene kant heb ik zoiets van "pfff... Wat maakt het nu uit of ze iemand een hand geeft of niet... Ze doet er niemand kwaad mee door het niet te doen, dus waarom al die heisa?" De school telt eveneens meer leerlingen van Marokkaanse en Turkse afkomst als leerlingen van Nederlands origine... Alsof deze leerlingen de leekracht scheef gaan aankijken? Niet dus!
Langs de andere kant ben ik het ook eens met de beslissing van de school. Niemand mag religieuze of politieke overtuigingen overbrengen op de leerkrachten. Dat deed deze leerkracht wel, maar haar op de vingers tikken vind ik ok, maar ontslag vind ik er nu net dat tikkeltje over.
Zoals Bas zegt, we kunnen er uren en uren over blijven discussiëren...
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:19.