|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
#1
|
|||
|
|||
moet er een vervaldatum staan op je rijbewijs?
Een vriendin van mij heeft vandaag een ongeval gehad. Een vrouw van 79 heeft de auto van haar moeder, waar zij ook inzat, van de weg gereden. De vrouw was duidelijk in fout.
Naar aanleiding hiervan is de vraag, moet vanaf een bepaalde leeftijd je jaarlijks om om de paar jaar een examen afleggen om je rijbewijs te verlengen. Kortom, moet er een vervaldatum staan op je rijbewijs? |
#2
|
||||
|
||||
mijn oma is 91.
Overlaatst reed ze naar albert hein om een bak bier met de auto. In de bocht dacht ze dat een camionet van een oprit van een huis kwam gereden maar dit was niet het geval. Gevolg: ze wil remmen, maar drukt op de verkeerde pedaal en verliest de controle over het stuur MIDDEN IN EEN WOONWIJK!!! ze ramt 3 houten paaltjes, een muurtje van ongeveer 1meter hoog en belandt in een voortuin op haar zij. auto pere totale maar oma niets hoor! op de weg terug naar huis van het ziekenhuis zegt ze dan nog doodleuk: kzal morgen eens gaan kijken voor een nieuw autootje se. reden waarom oma nog mag rijden: haar ogen zijn nog goed genoeg!
__________________
doe je mond maar open als je zeker weet dat wat je wil zeggen mooier is dan de stilte |
#3
|
||||
|
||||
Ik vind dat een goed idee!
En niet alleen voor die ouderen, maar als ik op de baan rijd moet ik tot de conclusie komen dat zowat 2/3 van de weggebruikers de meeste elementaire verkeersregels al vergeten zijn
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit. Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..." - Socrates, 2400 jaar geleden... - |
#4
|
||||
|
||||
Citaat:
Maar zélf zijn we natuurlijk allemaal prima chauffeurs
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you down to their level and beat you with experience." (c)TB |
#5
|
|||
|
|||
Citaat:
Ik niet want ik heb men rijbewijs niet (zelfs theorie niet ) |
#6
|
||||
|
||||
Citaat:
Hier durf ik echt volmondig ja op antwoorden. Ik houd me steeds aan de regels. Je zal mij niet snel betrappen op 'speeding' (ik zeg niet 'nooit' want als ik mijn snelheidsmeter uit het oog verlies ga ik er soms wel eens enkele km's over, maar bewust sneller rijden doe ik nooit). Ik ben me er maar al te goed van bewust dat 20km/u te snel tegen een boom knallen (of erger nog tegen een tegenligger) het verschil kan maken tussen leven of dood, of tussen verderleven als een plant of 'enkel' een verlamde onderkant. Trouwens, trager rijden is beter voor het milieu En inhalen waar het niet mag: mij niet gezien. Ik rijd wel rustig achter de voorligger tot ik op een plaats kom waar het wel mag... Mijn leven (én mijn zakgeld ) is me net ietsje teveel waard om op zo'n manier op het spel te zetten
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit. Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..." - Socrates, 2400 jaar geleden... - |
#7
|
|||
|
|||
Meer ongevallen maar minder doden op de weg in 2005
28/06 Meer ongevallen maar minder doden op de weg in 2005
In 2005 gebeurden er op onze wegen 1,3 pct meer ongevallen dan in 2004. Anderzijds daalde het aantal verkeersdoden vorig jaar met 6,4 pct tot 1.089. Dat blijkt woensdag uit de cijfers van de Algemene Directie Statistiek. Op enkele maanden tijd heeft België zijn veelbesproken achterstand op het vlak van ongevallenstatistieken ingehaald. Uit de cijfers blijkt dat in 2005 49.286 verkeersongevallen met doden of gewonden gebeurden. Dat is een stijging met 1,3 pct tegenover 2004. Terwijl het aantal lichtgewonden en zwaargewonden steeg (respectievelijk met 3,4 en 5,9 pct), daalde het aantal verkeersdoden tot 1.089. Dat is 6,4 pct minder dan de 1.163 in 2004. hbvl |
#8
|
|||
|
|||
Mij zal je ook niet makkelijk betrappen op te snel rijden.
Ik leef graag nog zo lang mogelijk en de andere weggebruikers ook denk ik. Ik vind het niet kunnen dat er nog steeds mensen zijn die door 95 km/u door de bebouwde kom vliegen omdat ze niet weten wat dat bord wil zeggen.Ik denk nog niet dat het zulk slecht idee is om mensen te verplichten tot het bijhouden van hun theorie.Mijn oma rijdt ook tegen 120 km/u door een bocht waar je bij 90km/u al overkop zou kunnen gaan (waar je eigenlijk al maar 70 km/ u mag rijden). Ik vind het dus ergens wel een goed plan omdat sommige mensen toch wel echt een gevaar op de baan zijn.Ik vind niet dat we enkel en alleen naar de ouderen mogen kijken want er zijn genoeg jongeren die ook gevaarlijk rijden. Maar toch ,als je wil oversteken op het zebrapad zijn het toch vaak de jongeren die je overlaten! Ik zou zeggen:toch maar herhalen die theorie!Het is voor je eigen veiligheid! |
#9
|
|||
|
|||
alleen theorie? IK zou vooral praktijk laten herhalen. Misschien alle 2 dan maar, zijn we beiden content
Groetjes uit het zonnige limburg |
#10
|
||||
|
||||
Om de 20 jaar een opfrissingscursus is ok for all I care. Plus de oogtest. Die ouw mensen kunnen soms 'vervelend' zijn op de weg, echt echt wel, maar ze rijden voorzichtig en zijn, in my eyes, totaal geen gevaar. Dit in tegenstelling tot andere weggebruikers... Die ol' folks reden al de met de wagen toen die tuning-dudes nog aan hun moeders borst hingen. Ze hebben 9 kansen op de 10 iemand gekend die ooit in een zwaar ongeval betrokken is geweest, they know what's out there... And it scares them nowadays met al die verkeersagressie en mensen die voor niets claxoneren, vinger opsteken, bumperrijden, etc etc
|