![]() |
|
Bekijk Resultaten Peiling: Welke ramp vinden jullie 'het ergst'? | |||
-De gijzeling van vorig jaar in Beslan |
![]() ![]() ![]() |
20 | 36.36% |
-De tsunamiramp in Zuidoost-Azië |
![]() ![]() ![]() |
17 | 30.91% |
-De terroristische aanslagen in Madrid & Londen |
![]() ![]() ![]() |
13 | 23.64% |
-De gevolgen van de Katrina-orkaan in de V.S. |
![]() ![]() ![]() |
5 | 9.09% |
Stemmers: 55. U mag niet stemmen in deze peiling |
![]() |
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
|||
|
|||
Ik vind ook alle rampen erg omdat er zoveel slachtoffers bij betrokken waren, maar ik heb gekozen voor de aanslagen in Madrid en Londen.
Deze rampen vind ik gewoonweg erg omdat ik niet begrijp dat mensen tot zoiets in staat kunnen zijn. Het is al erg als je hier nog maar aan zou denken. De Tsunami-ramp en de orkaan Katrina zijn beide natuurrampen, een speling van het lot. Dit kan men niet voorkomen. Natuurlijk is het erg dat hier ook zoveel onschuldige slachtoffers waren, maar tegen de natuur kan men niets beginnen. |
|
|||
|
|||
Alle rampen zijn erg. Omdat er bij elke ramp heel veel slachtoffers zijn. Maar ik vind de gijzeling van vorig jaar in Beslan en terroristische aanslagen in Madrid & Londen nog erger. Omdat dit door “mensen” is veroorzaakt. Zij wilden met opzet slachtoffers maken, dat vind ik erger dan dat er mensen sterven door een natuurramp. Het zijn onschuldige mensen en kinderen die sterven en daar heb ik het moeilijk mee.
|
|
|||
|
|||
Net zoals de vorige mensen zeiden, zijn alle rampen verschrikkelijk erg. Maar uiteindelijk kunnen we zeker niet alle rampen voorkomen. Ik denk nu aan de Tsunami in Zuid-Oost Azië,... Hierbij speelt de natuur een grote rol. Als je dan nadenkt over de gijzelingen en aanslagen in New York, dan krijg ik toch wel schrik. Deze rampen worden veroorzaakt door mensen zelf.
|
|
||||
|
||||
Ik heb de terroristische aanslagen in Madrid en Londen gekozen. Zoals al vermeld is, alle rampen zijn erg! Maar bij gijzelingen en aanslagen, gebeurt dit toch door de mens zelf. De Tsunami wordt veroorzaakt door de natuur, daar kunnen wij als mens weinig aandoen.
|
|||
|
|||
Ik heb gestemd op de gevolgen van Katrina. Ik vind het niet kunnen dat mensen in nood zo lang op hulp moeten wachten, en dan zeker nog in zo een economisch welvarend land, dat dus de middelen en het geld heeft voor hulp. En dat er al deze hulp belooft is, maar veel te laat en niet volledig komt, waardoor er mensen sterven die da ramp anders overleefd hadden. De Tsunami was ook erg, maar bij die ramp hebben alle westerse landen meteen hulp geboden.
|
|
|||
|
|||
Ik vind ze alle 4 even erg, maar mijn voorkeur gaat toch naar de gijzeling in Beslan en de aanslagen in Madrid en in Londen. Dit had niet moeten gebeuren, mens tegen mens. Vele mensen zijn gestorven voor niets eigenlijk. De natuurrampen zijn natuurlijk ook erg, maar deze zijn niet te voorkomen.
|
|
|||
|
|||
Het is allemaal even erg voor de slachtoffers natuurlijk.
Wat mij wel het meest heeft aangegrepen is de verschrikkelijke gijzeling in Beslan ondertussen 3 jaar geleden geloof ik. Het gijzelen van weerloze kinderen en het barbaars optreden van de Russische overheid/ leger is pure waanzin. |