|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
#1
|
|||
|
|||
Gent lanceert onlineplatform met real-time informatie over mobiliteit
Het Mobiliteitsbedrijf van de Stad Gent heeft een onlineplatform gelanceerd waarop u allerlei real-time informatie over mobiliteit kan opvolgen. Naast het zogenoemde mobiliteitsdashboard is er ook nog een Twitter-account dat u op de hoogte kan houden over de mobiliteit in de stad.
Wil u graag weten waar u uw auto kwijt kan als u in de Gentse binnenstad komt shoppen en hoeveel vrije plaatsen nog zijn in de verschilende parkeergarages? Houdt u niet van files en wil u graag weten hoe snel of traag u over de stadsring kan rijden of waar u met uw geliefde voertuig vast in het verkeer dreigt te raken? Of bent u een adept van het openbaar vervoer en wil u informatie over trein, bus of tram? Met al die vragen kan u voortaan terecht op www.verkeer.gent. Naast dit mobiliteitsdashboard is er ook de Twitter-account @verkeergent, dat het Gentse Verkeerscentrum dag en nacht up to date houdt. "Omdat Gentenaars tegenwoordig allerlei systemen moeten raadplegen om zicht te krijgen op de mobiliteit, hebben we alles nu op één plaats gebundeld", zegt schepen voor Mobiliteit Filip Watteeuw (Groen). "Zo kunnen inwoners gemakkelijker hun route plannen, en opvolgen wat er gebeurt in de stad." De gegevens op het dashboard worden ter beschikking gesteld door onder meer De Lijn, Waze, het Agentschap Wegen en Verkeer en Coyote. Het dashboard is bedoeld als eerste aanzet. Het is de bedoeling om het nog verder uit te bouwen en de gegevens waar nodig te verfijnen. Feedback en opmerkingen zijn welkom op mobiliteit@stad.gent en worden meegenomen naar een volgende versie, belooft het mobiliteitsbedrijf. bron: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/0...tie-over-mobil/ Eigen mening: Ik heb enkele dagen geleden een artikel geplaatst over dde ontevredenheid van de klanten van De Lijn. Er werd daar aangehaald dat één van de aspecten van de ontevredenheid de slechte communicatie is. Als ik dit artikel lees lijkt het erop dat de stad Gent hier nu op gaat inspelen. Of dit rechtstreeks met het onderzoek van De Lijn in contact staat betwijfel ik wel want zo'n dashboard werk je niet op enkele dagen uit. Er staat in het artikel ook niet vermeld of de vertragingen al dan niet worden meegedeeld met de mensen die wachten op hun bus. Moest dit wel het geval zijn zou dit toch een grote stap vooruit zijn. Want stel een bus heeft een half uur vertraging en je wacht 25 minuten en vertrekt dan van het perron om andere opties te zoeken terwijl je bus binnen 5 minuten passeert. Dit zou zo vermeden kunnen worden. Verder vind ik het ook handig dat de stad Gent via dit platform de vrije parkeerplaatsen aangeeft. Hier kom je ook niet voor het probleem te staan dat je in het midden van de stad nog een nieuwe parking moet gaan zoeken omdat diegene waar jij je wou parkeren vol staat. |