![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
#1
|
|||
|
|||
Ik ben het met eens met Eline. Een campagne is hoognodig om nieuwe donoren te bereiken. Sociale media is daarvoor een heel goed platform. Je kan heel wat mensen bereiken op korte tijd. Ook spotjes op de radio en tv zijn nodig om mensen bewust te maken van het feit dat ook zij misschien ooit bloed nodig hebben. Ik denk dat we misschien zelfs nog verder mogen en moeten gaan. Stuur bijvoorbeeld mensen van het Rode Kruis rond op middelbare scholen en maak jongeren warm om bloed te komen geven als ze daar de juiste leeftijd voor bereiken. Laat hen zien waarom het zo belangrijk is want uiteindelijk is het voor de meeste onder hun iets waar ze weinig van afweten en niet vaak mee in contact komen. Eenmaal dat jongeren weten wat hun donatie kan betekenen voor andere mensen, zal het aantal donoren misschien wel toenemen.
|
#2
|
|||
|
|||
Ik ben ook van mening dat dit soort evenementen zeer gemakkelijk via sociale media zoals Facebook verspreid kunnen worden, aangezien dit voor vele jongeren bijvoorbeeld de voornaamste manier is om met reclame in contact te komen. Misschien dat een grootschalige campagne ook heel goed zou werken. Ik denk dan aan dergelijke jaarlijkse tradities zoals De Warmste Week. Omdat dit ook heel veel media-aandacht trekt, ontkomt nagenoeg niemand eraan. Als er zo'n campagne zou plaatsvinden, maar dan in verband met bloed geven zou dat ideaal zijn om dit probleem tegen te gaan denk ik. Het zou in ieder geval zeker goed onthaald worden, omdat we hiermee heel veel mensen kunnen helpen en misschien ooit ook onszelf.
|