actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 17th April 2017, 23:58
jens.s*olders jens.s*olders is offline
Registered User

Wederom een mogelijke doorbraak in de geneeskunde. Deze keer één die de ziekenhuisbacterie zou kunnen voorkomen en elimineren.
Ik vind het natuurlijk fantastisch dat de geneeskunde er jaar na jaar op blijft verbeteren, maar CRISPR had waarschijnlijk vermeden kunnen worden, als mensen minder antibiotica innamen.
Elk jaar komt dit wel eens in het nieuws, dat mensen te snel antibiotica vragen en innemen, en toch daalt de inname niet.
Dus nu zijn veel bacteriën beter bestand tegen antibiotica en moeten er nieuwe geneesmiddelen komen.
Dit had volgens mij vermeden kunnen worden, maar ik ben toch gelukkig met de vooruitgang die de geneeskunde elk jaar maakt.
Met citaat antwoorden
Oud 21st April 2017, 13:18
Hannah.P*eters Hannah.P*eters is offline
Registered User

Ik ben er ook van overtuigd dat antibiotica (en medicijnen in het algemeen) te snel voorgeschreven worden, of dat mensen er te snel naar grijpen om elk klein ongemak te elimineren. Een voorbeeld hiervan is hoofdpijn, in plaats van meteen een Dafalgan of dergelijke in te nemen, zal een aantal glazen water drinken of even een blokje om lopen in vele gevallen ook al voor verbetering zorgen. We zouden hier dus verstandiger mee moeten omspringen, omdat op deze manier bacteriën inderdaad meer en meer resistenter worden. Net zoals Anouk en Jens ben ik enorm verwonderd wat de geneeskunde vandaag al kan realiseren, maar de uitspraak "knippen en plakken" in het DNA, lijkt mij tegelijkertijd ook een zeer gevaarlijke onderneming. Als deze methode inderdaad zou werken is dit natuurlijk een grote doorbraak, omdat op die manier misschien andere ziekten of aandoeningen te genezen zijn waar antibiotica dat niet kan.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:37.