|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Bellot eist concrete oplossingen voor problemen met treinverkeer
Er moeten dringend concrete oplossingen komen voor het grote aantal incidenten op het spoor. Dat heeft minister van Mobiliteit François Bellot vanmorgen gezegd op BelRTL. Zo wil de minister dat er voor elke problematische lijn een verantwoordelijke wordt aangesteld.
De voorbije dagen kregen pendelaars het zwaar te verduren. Verscheidene incidenten leidden tot grote vertragingen op het spoor. Minister van Mobiliteit François Bellot (MR) vroeg de verschillende spoorinstanties al om tekst en uitleg over de vele problemen. "Maar ik ben meer geïnteresseerd in oplossingen", zei Bellot vanmorgen op BelRTL. "Reizigers krijgen vaak geen informatie en blijven letterlijk en figuurlijk in de kou staan. Ik eis concrete oplossingen, zoals één verantwoordelijke per problematische lijn." Bellot nam naar eigen zeggen vorige week nog de trein, "als een gewone passagier". "Ik ben toen aangekomen met een vertraging van een paar minuten. Dat is nog redelijk, maar ik stel me in de plaats van de vele pendelaars", aldus Bellot. "Het doel van de NMBS is het vervoeren van personen op een efficiënte manier, maar telkens er iets misloopt, zorgt dat voor veel stress bij de mensen die zich voor het werk of voor school met de trein moeten verplaatsen." Veel begrip dus, maar de concrete oplossingen die Bellot naar voor schuift, blijven mager. Hij verwijst naar de spoorinstanties. "De top van Infrabel en de NMBS moeten samenzitten en een oplossing uitwerken. Ik verwacht dan ook een betere samenwerking." Bellot krijgt inmiddels ook steeds meer kritiek van de Vlaamse coalitiepartners over de manier waarop hij zijn dossiers aanpakt. “Bellot komt de afspraken uit het regeerakkoord niet na”, klinkt het. Vandaag verdedigt Bellot zijn beleidsnota in het parlement. Eigen mening: Ik ben het er helemaal mee akkoord dat er naar goede oplossingen moet worden gezocht. Ik ben zelf ook een jaar lang met de trein naar school gegaan en wat bleek was dat ik elke week minstens 1 keer te laat aankwam. Neem het openbaar vervoer zeggen ze dan. Dit vind ik niet kunnen. Ik heb er al het begrip voor als er iets ernstig aan de hand is waardoor men een hele tijd te laat zal komen, maar dit zou men dan moeten laten weten aan de reizigers. Als dit zich voordoet kan men ander vervoer regelen of als men bijvoorbeeld naar het werk moet kan men de baas verwittigen. Wij leven namelijk in een maatschappij waar communicatie hoog staat. Waarom zou de NMBS er dan geen gebruik van maken? het zou alles veel vlotter laten verlopen en minder kwade reizigers opleveren. Bron: DM 30/11/2016 http://www.demorgen.be/politiek/bel...rkeer-b679b47a/ |