|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Duitse regering beveelt onderzoek naar gesjoemel bij Audi
Duitse regering beveelt onderzoek naar gesjoemel bij Audi
Het onderzoek in Duitsland wordt uitgevoerd door het KBA. Die gaat eerst informatie verzamelen en dan analyseren, luidde het bij het ministerie van Verkeer. Audi wilde maandag geen commentaar kwijt, verwijzend naar het lopende onderzoek in de Verenigde Staten. Ook bij de milieu-autoriteiten van Californië werd de informatie niet bevestigd. Volgens het krantenbericht zouden de Audi-modellen aan de hand van de bewegingen van het stuur kunnen afleiden of ze op de openbare weg rijden, of in een testomgeving. Daarbij zou dan meer of minder stikstofoxide (NOx) en CO2 uitgestoten worden. De inzet van illegale software om de CO2-waarden te manipuleren, is een nieuw element. In de VS heeft Audi zo'n 85.000 dieselwagens rijden met sjoemelsoftware. Voor de kleinere modellen bereikte het moederconcern Volkswagen al een financieel vergelijk. Bron: De Knack, Duitse regering beveelt onderzoek naar gesjoemel bij Audi, 7/11/16, http://www.knack.be/nieuws/wereld/d...mal-773857.html Mijn mening: Het is super dat ze een onderzoek hebben gedaan om na te zien of dat er nu echt effectief was gesjoemeld bij Audi bij hun software. Maar dan stel ik mij de vraag waarom nu pas ? Wisten ze het langer en durfden ze Audi niet aanklagen want ze hadden onvoeldoende bewijsmateriaal. Of grijpen ze nu pas in omdat ze te winst gevend zijn aan het worden. Dit vind ik toch bizarre, het opeens verschijnt. |