![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Truckers die weg blokkeerden krijgen binnenkort pv in de bus
De situatie op de wegen in het zuiden van het land is donderdagvoormiddag weer normaal, nadat vrachtwagenchauffeurs verschillende wegen dagenlang hadden geblokkeerd om te protesteren tegen de kilometerheffing.
De actievoerders stopten woensdag om 16 uur met de blokkades. Minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon gaf de federale politie toen opdracht om het wegverkeer weer normaal te laten verlopen. Pv Er moest geen enkel pv worden opgesteld omdat iedereen gevolg gaf aan de bevelen van de politie, zegt de federale politie. Wel zullen vrachtwagenchauffeurs die wegen hebben geblokkeerd een pv in de bus krijgen voor inbreuken op de wegcode. Ook de bevoorrading van de tankstations in het zuiden van het land gebeurt donderdag weer normaal, zegt Olivier Neirynck, technisch directeur van Brafco, de Belgische Federatie der Brandstofhandelaars. Bron: www.standaard.be http://www.standaard.be/cnt/dmf20160407_02224159 07/04/2016 13:44 Mening: Ik vind het goed dat er gevolgen komen aan deze stakingen. De manier waarop werd gestaakt was een schande. Mensen hebben het recht om te staken maar er zijn grenzen. Naar mijn mening hadden ze al vroeger tegen de truckers moeten optreden. Ik begrijp natuurlijk het standpunt van deze truckers maar hun staking kwam te laat. De beslissing was namelijk al gemaakt ze wisten dat dit er ging aankomen en pas wanneer het al is beslist gaan ze staken, dit is duidelijk te laat nu gaat dit niet meer veranderen. |