|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Bus met vluchtelingen aangevallen in Duitsland
Een groep van dertig mensen heeft een bus met vluchtelingen aangevallen toen die bij een asielcentrum aankwam in het Oost-Duitse Jahnsdorf, in de deelstaat Saksen.
De groep blokkeerde eerst de bus, daarna werden voorwerpen, onder meer rotjes, naar het voertuig gegooid, zo meldt de politie. Een raam van de bus werd stukgegooid en de chauffeur raakte gewond door een van de rotjes. De asielzoekers werden uiteindelijk in een ander centrum ondergebracht. Bron: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...Duitsland.dhtml Mijn mening: Het is een zeer kort artikel maar toch roept het veel bij me op. Sinds de terroristische aanvallen in Parijs worden vluchtelingen steeds sneller aanzien als terroristen terwijl dit helemaal niet het geval is , ze vluchten er meestal voor. Ik vind dat de mensen eens goed moeten gaan nadenken voordat ze vooroordelen trekken of deze mensen beschuldigen. Tijden de WO zijn een grootdeel van Europa zelf gevlucht en hebben ze die ook goed opgevangen dit is net dezelfde situatie! Dus ik vind dat de mensen niet iedereen hetzelfde moeten beoordelen maar eerst nadenken en niet met zinloos geweld moeten beginnen. |