![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
#1
|
||||
|
||||
Net zoals simon.s*olders vind ook ik dit systeem heel ingenieus. Zelf ik er zeker geen twijfels bij wat dit systeem betreft en wat het zal besparen qua tijd en dus geld. Natuurlijk moeten er dan nieuwe vliegtuigen gemaakt worden wat veel geld kost, maar dan zullen hoogstwaarschijnlijk ook oude vliegtuigen verkocht worden wat dat aankoopbedrag al een beetje compenseert. Niet enkel nieuwe vliegtuigen moeten echter aangeschaft worden, ook de terminals zullen aanpassingen moeten ondergaan wat op zijn beurt ook weer geld kost en misschien ook tijdelijk ervoor zal zorgen dat er in de beginjaren misschien zelfs nog langere wachttijden zullen zijn. Al bij al als vliegtuigmaatschappijen echt zoveel geld verliezen door een vliegtuig actief tussen 2 vluchten op de grond te laten staan, zal er uiteindelijk wel winst met dit nieuwe systeem gemaakt worden. Maar volgens mij zal dat wel enkele jaren duren vooraleer dat merkbaar is voor de maatschappijen. Wat reizigers betreft denk ik dat zij zeker aangenaam verrast zullen zijn over de nieuwe hydraulische liften. Het is dan natuurlijk wel echter hopen dat er niet al te veel technische fouten optreden, zeker in de beginjaren vrees ik hiervoor.
|
#2
|
|||
|
|||
Het nieuwe systeem klinkt enorm indrukwekkend. Hydraulische liften, rechtstreeks instappen aan de terminal. Het idee dat we minder lang moeten wachten vind ik schitterend. Ik heb echter mijn bedenkingen bij heel het gebeuren. In de tijd dat een vliegtuig aan de grond staat tussen twee vluchten worden er een aantal belangrijke zaken uitgevoerd. Het vliegtuig wordt proper gemaakt en er volgt een technische controle.
Het schoonmaken van het vliegtuig is in se geen probleem. De ene cabine wordt uitgeladen terwijl een andere cabine wordt ingeladen. Tijd genoeg om de eerste cabine schoon te maken voor de volgende vlucht. De technische controle is echter een andere zaak. De vliegtuigmaatschappijen moeten regelmatig routinecontroles uitvoeren om technische mankementen vroeg genoeg op te sporen. Uiteraard is het niet nodig uit te leggen waarom deze controles nodig zijn, denk maar aan het vliegtuig van Singapore Airlines dat tijdens een routinecontrole door het landingsgesteld zakte. http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/...-controle.dhtml Laten we hopen dat kwaliteit en veiligheid niet zullen wijken voor kwantiteit en winst. |