|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
'Kinderen aan boord van ontspoorde TGV'
Aan boord van de Franse hogesnelheidstrein die zaterdag nabij Straatsburg ontspoorde tijdens een testrit, zaten ook 'enkele kinderen'. Dat maakte de spoormaatschappij bekend. Bij het ongeval kwamen zeker tien mensen om het leven en vielen 37 gewonden. Aan boord waren 49 technici.
'Er waren enkele kinderen aan boord van de hogesnelheidstrein', aldus een woordvoerder van de SNCF. Die kan voorlopig nog niet vertellen of er kinderen onder de slachtoffers zijn. 'Het onderzoek moet uitwijzen hoeveel mensen aanwezig waren in de trein, maar dat niet mochten.' De precieze oorzaak van het ongeval aan een brug in Eckwerscheim, blijft nog onduidelijk. De autoriteiten gaan uit van een te hoge snelheid. De trein ontspoorde, enkele treinstellen kwamen in het Marne-Rijnkanaal terecht. Twaalf inzittenden raakten zwaargewond, 22 licht. De hogesnelheidslijn zou normaal in de lente van volgend jaar in gebruik worden genomen. De reistijd tussen Parijs en Straatsburg zou daarmee zakken tot 1 uur 50 minuten, tegen 2 uur 20 minuten vandaag. Bron: De Standaard; 15 november 2015; (http://www.standaard.be/cnt/dmf20151115_01971061) Mening: Weeral gebeurt er een ongeval met een trein en overdreven snelheid. Waar is de veiligheid gebleven in de wereld? Alles moet maar steeds sneller, maar aan de gevolgen wordt niet meer gedacht. Dat er verklaard wordt dat er blijkbaar mensen aan boord waren die daar niet mochten zijn, snap ik niet zo goed. Evenals dat er kinderen aan boord waren tijdens een proefrit. Ik dacht dat tijdens een proefrit geen burgers aanwezig mochten zijn, maar blijkbaar worden die regels aan hun laars gelapt. Ik vind het alleen raar dat het niemand opgevallen is dat er burgers aanwezig waren. |