|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Dit doet 100 dagen zonder alcohol met een mens
De Belgische jongeman Nick Vinckier (24) dronk op zijn veertiende zijn eerste pintje, waarna er nog veel volgden. Tien jaar later heeft hij genoeg van alcohol en de stevige katers die daarop volgen, dus raakte hij honderd dagen lang geen druppel aan. Dat experiment deed iets met hem.
De uitdaging ging van start na een kater die twee dagen aansleepte. “Ik voelde me een wrak en ik was mentaal zo breekbaar als een kind van acht”, staat er op zijn persoonlijke site. Hij voegt eraan toe dat hij zich geen 24 maar 42 jaar voelde en dat het hoog tijd was om zijn levensstijl om te gooien. In het begin miste hij rode wijn bij een lekker diner en streekbiertjes op café, maar het duurde niet lang voordat hij uitgaan loskoppelde van zat zijn. Hij bleef nuchter en dat had een effect op zijn bioritme: hij kwam vroeger thuis, sliep op een deftig uur en lag niet het hele weekend in bed als een zombie. “De laatste 100 dagen waren zowat de beste van mijn leven. Ik voelde me niet alleen lichamelijk beter, ook mentaal had ik het gevoel steeds sterker te worden. Vroeger durfde ik al snel eens iets te vergeten, iets wat me in deze periode amper overkwam. Bovendien had ik plots meer tijd om van alles te doen. Om nog maar te zwijgen van het geld dat ik spaarde door veertien weekends niet op de lappen te gaan,” schrijft hij. Daarnaast is Nick ook tien kilogram vermagerd. “Dat is vast niet alleen door niet te drinken, maar ik ben in mijn leven nog nooit zoveel vermagerd op korte tijd.” Mening: Dit vind ik een zeer mooie prestatie van deze jongen. Ik persoonlijk denk niet dat ik dat zou kunnen door de sociale druk rondom mij. Bij ons in Hoogstraten proberen ze dit ook te creëren met een slogan 'Je hoeft niet zat te zijn om zot te doen'. Deze actie past mooi bij dit bericht vind ik. Bron: http://www.gva.be/cnt/dmf20151103_0...ol-met-een-mens |