actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 31st October 2015, 22:57
Jens.W*uyts Jens.W*uyts is offline
Registered User

Thomas Cook en Jetairfly vliegen niet meer over Sinaï

Luchtvaartmaatschappijen Thomas Cook en Jetairfly vliegen voorlopig niet meer over het Sinaï-schiereiland na de crash van een Russische Airbus zaterdagochtend. Er heerst namelijk nog veel onduidelijkheid over de oorzaak van de crash.
Terreurgroep ISIS heeft via Twitter de verantwoordelijkheid opgeëist, maar volgens Rusland en verschillende militaire experts is een aanslag door IS weinig waarschijnlijk.

“De routes van de twee vluchten van Thomas Cook Airlines vandaag zijn aangepast, en dat zullen we ook de komende dagen doen. Het gaat om een preventieve maatregel tot er meer duidelijkheid is over de oorzaken van het ongeval”, aldus Koen van den Bosch van Thomas Cook. “De reizen van touroperator Thomas Cook naar het Rode Zeegebied gaan gewoon door. We baseren ons daarvoor op het reisadvies van Buitenlandse Zaken, en dat werd niet aangepast.”

“Als voorzorgsmaatregel en om de reizigers gerust te stellen hebben we de vluchten spontaan omgeleid”, zegt ook Florence Bruyère, woordvoerster van Jetair. “Dat maakt de vluchten vijf tot tien minuten langer.” De maatregel geldt ook bij Jetairfly tot er meer duidelijkheid is over de omstandigheden van de crash.

Ook Lufthansa en Air France-KLM beslisten zaterdag om de regio voorlopig uit voorzorg te mijden.

Bron: Het Nieuwsblad, 31/10/2015
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20151031_01948821

Ik vind het goed dat men de vluchten omleidt tot er meer duidelijkheid is over de crash. Dit duidt er toch op dat de vliegtuigmaatschappijen geen enkele risico's willen nemen voor hun reizigers. Ik denk dat dit qua extra kosten ook nog zal meevallen. Ik ben van mening dat men de risico's zo klein mogelijk moeten houden, ook al is men er bijna zeker van dat het geen aanslag is. Ik denk eigenlijk dat men er in de toekomst beter niet overvliegt want als de aanslag is opgeëist wilt dat toch zeggen dat ze makkelijk een aanslag kunnen plegen als ze willen.
Met citaat antwoorden

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:05.