|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Europa stopt met het subsidiëren van stierenvechten
Europa stopt met het subsidiëren van stierenvechten. Het Europees Parlement stemde gisteren over het stopzetten van de subsidies.
Tot nu toe konden landbouwers die stieren kweekten die gebruikt konden worden in stierenvechten, Europese landbouwsubsidies krijgen. Volgens dierenrechtenorganisatie PETA krijgt de Spaanse 'stierengevechtenindustrie' alleen al elk jaar 100 miljoen euro subsidies. De Nederlandse Europarlementariër Bas Eickhout (Groen Links) introduceerde een voorstel dat de EU-begroting wil wijzigen, zodat het geld van de belastingbetaler niet meer gebruikt kan worden voor het ondersteunen van die 'sport'. "Dit is een mooie dag voor alle Europeanen die een betere behandeling van dieren vragen", zo reageerde Eickhout gisteren. http://www.demorgen.be/nieuws/europ...chten-b8d2d9bc/ 29/10/2015 Op het eerste zicht zou je denken dat dit een boecht bericht is maar vind dit persoonlijk wel relevant. Ook heb ik er zelf 2 verschillende meningen over, Langst de ene kant ben ik er zeker voor dat Europa gaat stoppen met het subsidiëren van stierenvechten want ik ben zelf een zeer begaan met de natuur in al zijn vormen. Ik ben er dus niet mee akkoord hoe de stieren moeten lijden voor het vermaak van anderen. Langst de andere kant snap ik ook wel waarom er noch steeds stieren gevechten worden gehouden het is immers een deel van de geschiedenis van bv. Spanje waar er al eeuwen lang aan stieren vechten wordt gedaan. Maar voor mij zit het grote verschil in de oude traditionele stierenvechten en de modernen van vandaag hoe deze stieren worden behandeld en op welke schaal deze gevechten worden uitgevoerd. Ook nu dat de subsidies voor de boeren die stieren kweken voor de gevechten niet meer doorgaat zullen er waarschijnlijk ook minder boeren zich bezig houden met het kweken van de stierne omdat hun winst sterk is terug gevallen. |