actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 7th October 2015, 11:59
Dorien V*n den Broeck Dorien V*n den Broeck is offline
Registered User

VS doen beschuldigingen over corruptie bij VN

NEW YORK -
Het Amerikaanse Openbaar Ministerie heeft dinsdag een ex-voorzitter van de Algemene Vergadering (AV) van de Verenigde Naties, een miljardair uit Macau en vier anderen beschuldigd van corruptie. De beschuldigingen vloeien voort uit een onderzoek naar grootschalig gesjoemel in het hoofdkwartier van de Verenigde Naties in New York.

De ex-voorzitter van de AV is John Ashe. Deze 68-jarige diplomaat uit het Caribische Antigua en Barbuda zou meer dan 1,3 miljoen dollar aan steekpenningen hebben geďncasseerd van Chinese ondernemers, inclusief de steenrijke projectontwikkelaar Ng Lap Seng (61). Ashe sprak onder anderen met VN-chef Ban Ki-moon over de bouw van een conferentiecentrum in Macau. Ban Ki-moon heeft dinsdag geschokt gereageerd. Ashe en Ng zitten sinds vorige maand vast.

bron: http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_...e_bij_VN__.html
datum: 6 oktober 2015

mening:
Ik ben er van overtuigd dat dit verder onderzocht zal worden. Het kan ook niet echt dat bij de VN geld verduistert wordt. De VN hoort voor vrede te staan en voor samenwerking tussen verschillende landen. Het verduisteren van geld vind ik niet bij dit beeld passen en vind ik dus ook niet kunnen. Ik vind het niet meer dan logisch dat Ashe en Ng al vastzitten en ik hoop dat dit verder uitgebreid onderzocht wordt. Ook hoop ik dat er actie zal ondernomen worden zodat dit in de toekomst niet meer kan gebeuren.
Met citaat antwoorden

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:43.