|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Onbetaalde verkeersboetes automatisch verhoogd met 35 procent
Minister van Mobiliteit Jacqueline Galant (MR) heeft een plan klaar dat een eind moet maken aan onbetaalde boetes. Die zullen automatisch met 35 procent worden verhoogd worden indien ze niet binnen dertig dagen betaald zijn. De overheid mag hiervoor alle middelen inzetten, zoals het inhouden op terug te storten belastingen.
Galant wil elke vastgestelde overtreding bestraffen en op die manier de verkeersveiligheid verhogen. In het plan is daarom de onmiddellijke inning voorzien voor alle overtreders, zowel Belgische als Europese. ‘Overtredingen zullen voor iedereen op dezelfde manier behandeld moeten worden om discriminatie tussen Belgische en Europese burgers te vermijden’, zegt de minister. Focus op Europa Via een recente richtlijn kunnen Europese landen makkelijker informatie uitwisselen en kunnen de verschillende lidstaten alle EU-burgers vervolgen voor acht soorten verkeersovertredingen. Onder andere overdreven snelheid, gebruik van alcohol of drugs achter het stuur en gsm’en kunnen beboet worden. Via onderhandelde akkoorden met de buurlanden wil Galant de lijst met overtredingen uitbreiden met bijvoorbeeld foutparkeren. Met Frankrijk is er al zo’n overeenkomst. Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20150427_01651297 Mening: Ik vind dit een heel goed initiatief van minister Jacqueline Galant. Als je bij de bank in het rood gaat, betaal je ook al jaren intrest. Zelf ben ik ook automobilist, en zie ik ook vaak op straat hoe automobilisten een gevaar vormen op de baan. Meestal zijn het ook buitenlandse nummerplaten die onbestraft roekeloos rijden. Hopelijk brengt deze nieuwe maatregel de overtreders tot inzicht over hun rijgedrag. Laatst aangepast door b*itt.g : 27th April 2015 om 20:15. |