actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 10th December 2014, 13:23
Hendrik.S*uvillers Hendrik.S*uvillers is offline
Registered User

Marine Le Pen: "Martelen is "nuttig" in bepaalde gevallen"

Het kan "nuttig" zijn om in terrorismeonderzoek beroep te doen op martelen. Dat is althans de mening van Marine Le Pen, voorzitter van het extreemrechtse Front National (FN). "Ik veroordeel dat niet", zei Le Pen, ook Europees parlementslid, in een interview met BFM TV en RMC over het rapport van de Amerikaanse Senaat over de martelpraktijken van de CIA. "Het is redelijk makkelijk om op televisie te komen en te zeggen 'Ohlala! Dat is slecht'", aldus Le Pen.
"Ik geloof dat de mensen die informatie proberen los te krijgen van terroristen, inlichtingen die het mogelijk maken burgerlevens te redden, verantwoordelijke mensen zijn", ging de extreemrechtse politica verder.

"Er kunnen gevallen zijn, sta me toe dat te zeggen, wanneer een bom - tiktak tiktak tiktak - binnen een uur of twee kan ontploffen en 200 of 300 doden kan maken, dat het nuttig is om iemand te doen spreken", aldus Le Pen. Op de vraag "zelfs met marteling?" antwoordde Le Pen "met alle middelen die kunnen".

Na 9/11 werden tientallen mensen die gelinkt werden aan al-Qaida opgesloten en, zonder veel resultaat, gemarteld. Tegelijk werd het grote publiek voorgelogen, was de conclusie van het rapport.

Le Pens vader en oprichter van het FN, Jean-Marie Le Pen, wordt er zelf van beschuldigd tijdens de oorlog in Algerije gevangenen gemarteld te hebben. Zelf ontkent hij die beschuldigingen.

Bron: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/1.2176344

Mening: Ik ben helemaal niet akkoord met de mening van Marine Le Pen. Mensen martelen om eender welke reden is nooit goed. Allereerst gaat het grandioos in op de mensenrechten. Stel dat de gemartelde persoon onschuldig is, dan ben je iemand voor niets aan het martelen. Ook als je zeker weet dat de verdachte informatie weet maar die niet wil delen, vind ik martelen nog steeds geen goede oplossing. Op korte termijn kan het dan het wel efficiënt zijn, maar op lange termijn zorgt het alleen maar voor wraakgevoel en conflicten (tussen bijvoorbeeld terroristische groepen en de rest van de wereld.)
Met citaat antwoorden

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:38.