actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 9th December 2014, 11:06
Maxime.v*ndersmissen Maxime.v*ndersmissen is offline
Registered User

Overnachting duurder in Brugge dan in Londen

Overnachting duurder in Brugge dan in Londen

Een overnachting is in Brugge, gemiddeld, duurder dan in metropolen zoals Londen, Parijs of Hongkong. Dat blijkt uit een studie van de prijzenvergelijker voor toeristen GoEuro.

De site heeft de prijzen vergeleken van meer dan 60.000 hotels en andere accomodaties in 150 steden. La Libre Belgique bericht dinsdag over de bevindingen van de studie.

Brugge staat in die lijst van 150 steden op de 12e plaats, met een gemiddelde prijs van 105 euro per nacht. Namen is de tweede duurste stad in ons land, met een gemiddelde prijs van 70 euro. Gent volgt op de derde plaats (69 euro). Luik (63 euro), Antwerpen (62 euro), Brussel (60 euro), Leuven (57 euro) en Bergen (53 euro) vervolledigen de lijst voor België.

Duurste stad ter wereld is New York, met 198 euro, ruim voor Sankt Moritz in Zwitserland (147 euro) en het Chinese Macau (135 euro).

GoEuro heeft hotels (1 tot 5 sterren), jeugdherbergen maar ook het aanbod via Airbnb vergeleken.

bron: www.destandaard.be, 9 december 2014 (http://www.standaard.be/cnt/dmf20141209_01419582)

mening:Ik vind het niet logisch dat een overnachting in Brugge duurder is dan in de metropolen zoals Londen en Parijs. Als je dan naar de andere steden van België gaat kijken dan vind ik dat wel logisch. Ik vind wel dat Brugge duurder mag zijn dan de andere steden. Ik vind het niet zo leuk dat New York de duurste is, want ik zou hier zelf graag eens naartoe gaan. Ik vind het dan wel een beetje duur om daar te overnachten. Het is wel goed dat ze verschillende types hebben vergeleken; van 1 tot 5 sterrenhotels en jeugdherbergen. Dit geeft al zeker geen vertekend beeld. Als ze nu bijvoorbeeld alleen maar 3 sterrenhotels hadden vergeleken dan was het niet zo een juist beeld. Dat hebben ze gelukkig niet gedaan.

Laatst aangepast door Maxime.v*ndersmissen : 9th December 2014 om 11:11.
Met citaat antwoorden

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:26.