|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
1 op de 3 jonge Belgen zegt ‘neen’ tegen auto
Mijn auto, mijn vrijheid? Jongeren zijn daar steeds minder van overtuigd.
Eén op de drie zegt geen wagen te willen en ook niet van plan te zijn om er de eerste vijf jaar één te kopen. Hun voorkeur verschuift van autobezit naar toegang tot mobiliteit. Fileleed Niet alleen omdat een wagen te duur is, maar ook (en vooral) omdat ze het niet zien zitten om elke dag in de file te staan op weg naar het werk. Dat blijkt uit een studie die het consultancybedrijf Deloitte uitvoerde bij 1.600 jonge Belgen tussen 20 en 37 jaar. “Daarmee scoort België zelfs hoger dan het Europese gemiddelde”, zegt Eric Desomer van Deloitte België. “In Europa heeft een kwart van de jongeren geen interesse in een auto, in België is dat één op de drie.” Bron:http://www.standaard.be/cnt/dmf20141125_01394780 Eigen mening: Ik snap deze mensen wel. Een auto is namelijk heel duur. Als je bijvoorbeeld in Antwerpen op school zit, geraak je er vaak sneller met de trein dat met de auto door de files. Dit is ook een pak goedkoper dan er geraken met de auto. Niet alleen de aankoop van de auto is duur, maar ook de verzekering en zeker die voor jongeren. Die betalen een pak meer. Ik denk ook dat vele jongeren nog geen auto willen omdat ze er gewoon relatief weinig mee kunnen doen. Jongeren die studeren en op kot zitten, kunnen hun auto in de stad toch niet gebruiken. En door de nultolerantie gaan ook veel minder jongeren met de auto uit. Dat is zeker en vast positief. Laatst aangepast door IlonaC*abbe : 25th November 2014 om 12:53. |