actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Just Comments...
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 20th November 2014, 14:41
Thomas.V*nAelst Thomas.V*nAelst is offline
Registered User

Verslaafd? Bijna alle Vlaamse Facebook-gebruikers melden zich dagelijks aan

Bijna 8 op de 10 Vlamingen hebben een account op Facebook en 94 procent meldt ze zich dagelijks aan op de site. Dat blijkt uit een grootschalig onderzoek dat iMinds, MICT en UGent in mei en juni 2014 uitvoerden in het kader van het project User Empowerment in a Social Media Culture" (EMSOC).
Het eerste deel van het onderzoek meet het gebruik van de sociale media onder de Vlamingen. Bij de meest gebruikte sociale media staat Facebook op eenzame hoogte: 79 pct van de respondenten heeft een profiel. Google+ staat op de tweede plaats met 54 pct gebruikers, gevolgd door LinkedIn (37 pct) en Twitter (36 pct). Twitter wordt door diegenen die een account hebben wel vaker gebruikt dan LinkedIn (respectievelijk 85 pct en 38 pct meldt zich dagelijks aan).

Instagram en Pinterest bereiken respectievelijk 19 pct en 17 pct van de Vlamingen. Uit het onderzoek blijkt ook een aanzienlijk verschil in gebruik tussen mannen, die relatief meer LinkedIn en Twitter gebruiken, en vrouwen, die vooral op facebook actief zijn.

De onderzoekers zijn vooral dieper ingegaan op het gebruik van Facebook en Twitter. Waar de site van Mark Zuckerberg meer dient om op de hoogte te blijven van wat vrienden doen (82 pct) en sociale contacten te onderhouden (72 pct), is het gebruik van Twitter meer divers: op de hoogte blijven van wat bekende mensen en organisaties doen (54 pct) en het nieuws volgen (45 pct) zijn de twee meest verspreide gebruiken van het platform.

Op donderdag vindt in de Koninklijke Vlaamse Schouwburg (KVS) in Brussel de voorstelling plaats van de resultaten van vier jaar interuniversitair onderzoek. De bedoeling van het User Empowerment in a Social Media Culture (EMSOC) project is na te gaan in welke mate sociale media hun gebruikers in staat stellen sterker in hun schoenen te staan.

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/4125/Inter...lijks-aan.dhtml

Mening: Het artikel gaat over iets heel actueels: Facebook, ons allen wel bekend denk ik. Uit een onderzoek blijkt dat zo goed als elke Vlaamse facebookgebruiker zich dagelijk aanmeld. Dit verrast mij niet echt, Facebook is een deel van de moderne wereld geworden. Dit is ontegensprekelijk denk ik. Ik merk dit bij mezelf ook. Ik praat dikwijls met vrienden over wie, wat deelde op facebook en dergelijke. Wat niet mag gebeuren is dat we facebook gaan gebruiken inplaats van fysiek contact. Praten met iemand in het echte leven is veel aangenamer dan op Facebook!
Met citaat antwoorden

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:53.