actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 15th November 2014, 18:03
Lynn G*ovaerts Lynn G*ovaerts is offline
Registered User

60 arrestaties bij intocht Sinterklaas

Bij de intocht van Sinterklaas in Gouda zijn 60 mensen aangehouden. Of het gaat om voor- of tegenstanders van Zwarte Piet, werd niet verduidelijkt.

Bij de intocht van Sinterklaas in Gouda zijn zaterdag zestig mensen aangehouden. Dat meldde burgemeester Milo Schoenmaker op een persconferentie. Of het gaat om voor- of tegenstanders van Zwarte Piet, kon Schoenmaker niet zeggen.

De burgemeester zei "teleurgesteld" te zijn over incidenten en noemde de sfeer die daardoor ontstond "grimmig". Een vader en kinderen kwamen door opstootjes in het centrum in het gedrang, zei Schoenmaker. "Een vervelend moment". Ook riepen demonstranten beledigingen naar de politie en naar andere betogers.

Schoenmaker wilde niet zeggen hoeveel politiemensen er op de been waren. Voor de intocht zijn volgens de burgemeester alle scenario's, ook met arrestanten, doorgenomen. "Ik had het, ook met de kennis van nu, niet anders aangepakt", zei hij. De burgemeester zei verder wel bedroefd te zijn dat het zo is gelopen en te hopen "dat we snel van de discussie af zijn". (Belga/WB)

Bron:
http://www.knack.be/nieuws/wereld/6...mal-511267.html - 15/11/2014

Mening: Persoonlijk vind ik het zeer erg dat er nog altijd zo veel commotie is over Zwarte Piet. Waarom komen ze er na al die jaren nu ineens mee op de proppen. Al jaren is het een traditie waarbij Zwarte Piet de pakjes doorheen de schoorsteen naar de kinderen brengt, en ineens wordt dit beschilderd als racisme, omdat ze "zwart" zijn en "slaafjes" van Sinterklaas? Het is nog altijd voor de kinderen en niet voor de volwassenen. Ik denk niet dat kinderen hier enige vorm van racisme in zien. Waarom gaat men dan betogen tijdens de komst van Sinterklaas, dat is toch het echt verpesten voor de kinderen die daar staan te wachten. Persoonlijk vind ik dat de demonstranten dan alleen maar puur aan zichzelf denken. Dat ze is vragen aan kinderen hoe zij het zien en welk beeld zij vormen van Zwarte Piet?
Met citaat antwoorden

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:41.