|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Overheden willen vaker info over Facebook
Facebook heeft de eerste helft van het jaar bijna 35.000 verzoeken om informatie gekregen van overheden over de hele wereld. Dat is 24 procent meer dan in de laatste zes maanden van 2013, liet het bedrijf dinsdag weten.
Het meest omvangrijke 'verzoek' ooit kwam van een rechtbank in New York. Die bepaalde dat Facebook bijna alle gegevens van vierhonderd accounts aan de overheid moest overhandigen. Dat vindt Facebook een schending van de privacy van gebruikers. Het bedrijf gaat tegen het besluit in hoger beroep. Facebook moest de eerste helft van het jaar ook 19 procent meer content afschermen dan in de laatste zes maanden van 2013. Dat komt door lokale wetten. Het bedrijf "onderzoekt iedere aanvraag nauwkeurig" op juridische gronden. Bron: http://www.hln.be/hln/nl/4125/Inter...-Facebook.dhtml 5/11/2014 Eigen mening: Ik denk dat we allemaal al wel langer wisten dat er veel informatie over ons van Facebook wordt gehaald. Ik geef Facebook gelijk, dit is schending van de privacy. Ik wil ook niet dat iedereen zomaar op mijn account kan, daarvoor heb ik mijn account ook zo ingesteld dat enkel mijn vrienden op mijn account kunnen. Ik verbaas me zelfs een beetje dat de overheden het nog vragen. Ik had gedacht dat ze dit gewoon achter de rug om deden. Maar als de overheden echt informatie willen halen uit Facebook zullen ze dit toch doen, volgens mij. |