|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Italië zet leger in om marihuana te kweken
Italië heeft vorig jaar de consumptie van medische marihuana gelegaliseerd, maar de hoge kost maakt dat weinig mensen er gebruik van maken. Daarom gaat de overheid nu het leger inschakelen om goedkope wiet te telen.
Vanaf volgend jaar zal een strikt beveiligd militair lab in Firenze beginnen met het kweken van cannabis in opdracht van het ministerie van Volksgezondheid. Het gaat een experiment van de overheid om veilige, legale en betaalbare marihuana te produceren voor patiënten. Nu moeten Italianen in de apotheek tot 10 keer meer betalen in de voor officieel geïmporteerde wiet uit Nederland dan ze zouden betalen voor een joint bij een drugsdealer op straat. Naar verluidt zullen de patiënten de marihuana gratis kunnen krijgen of er erg weinig voor moeten betalen. Zo wil de overheid criminele drugsdealers buitenspel zetten. Bron: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...te-kweken.dhtml Mening: Het artikel gaat over dat Italië het leger wil inschakelen om zuivere marihuana te kweken. Ik vind dit een stap in de goede richting. Ik ben voor het gebruik van medische marihuana. Mensen die pijn lijden, moeten ergens een houvast hebben. Ik vind het beter dat Italië hiervoor het leger inzet zodat men de kwaliteit en de zuiverheid van de marihuana kan garanderen. Zo daalt de criminaliteit ook doordat men de marihuana niet bij een dealer of op straat moet gaan halen. |