|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
‘Minister van Volksgezondheid met obesitas is niet geloofwaardig’
VRT-correspondent Tom Van de Weghe haalt op twitter snoeihard uit naar Open VLD-boegbeeld Maggie De Block. ‘België krijgt een Minister van Volksgezondheid die obees is. Kritiek wordt afgedaan als flauwekul, maar wat met haar geloofwaardigheid?’
De Block liet eerder al weten dat ze niet opgezet is met die commentaar. ‘Ik vind al die opmerkingen nogal flauw. Ik reken zelf nooit mensen af op hun uiterlijk, wel op hun inhoud. In de Kamer spreken ze niet over mijn gewicht, maar complimenteren ze me met mijn dossierkennis.’ Een vraag die vaak terugkomt op de socialenetwerksites is of De Block als huisarts niet het goede voorbeeld moet geven. ‘Een huisarts is ook maar een mens van vlees en bloed’, zegt ze. ‘Mijn patiënten trekken zich niets aan van mijn maten, zij komen vooral voor mijn goede zorgen.’ Raken doet het haar niet. ‘Ik ben gelukkig niet gevoelig voor kritiek op mijn uiterlijk. Wel vind ik het nogal typisch dat een vrouw direct op haar uiterlijk wordt afgerekend. Dat is bij topmannen toch minder. Jean-Luc Dehaene zat toch ook goed in het vlees? Maar over zijn gewicht maakte men geen opmerkingen. Nee, men omschrijft hem als ‘bekwame leider’ en ‘werkpaard’.’ Bron: http://m.standaard.be/cnt/dmf20141011_01315880 Eigen mening: Men zegt dat Maggie De Block geen goed voorbeeld is als minister van volksgezondheid door haar gewicht. Voor mij maakt het niet uit wat voor gewicht Maggie De Block heeft, zolang ze haar job als minister van volksgezondheid goed doet is er geen probleem. Ze is dan ook bekend om haar goede dossierkennis en dat is het belangrijkste! Het wil niet zeggen omdat mensen meer gewicht hebben dat dat komt door hun eetgedrag maar dit kan ook door andere medische problemen komen. Dus ik heb er geen enkel probleem mee dat Maggie De Block minister van volksgezondheid is. |