![]() |
|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Touring woest: "Politie maakt spel van verkeersveiligheid"
De Belgen blijven het gaspedaal stevig indrukken, zo blijkt uit een nieuwe BIVV-studie. Tegelijk dreigen boze agenten na een 'boeteloze week' nu ook met een boycot van de flitsmarathon. Touring is ontzet: "Ze maken een spel van de *verkeersveiligheid."
Tijd voor actie dus, dachten ze bij het BIVV. Maar net morgen houden agenten in het hele land een 'boeteloze' week, uit onvrede over de pensioenregeling. "Komt er vrijdag, tijdens het nieuwe overleg met de formateurs, geen oplossing uit de bus, dan werken onze leden op 10 en 11 oktober ook niet mee aan de flitsmarathon", luidt het bij VSOA, de grootste politievakbond. Automobilistenvereniging Touring vindt dat de vakbonden té veel verwarring zaaien. "Wegpiraten dreigen zich de komende dagen onaantastbaar te voelen. Agenten maken er een zottekesspel van. Het ene moment is de verkeersveiligheid het hoogste goed, nu blijkt plots dat we wel eens een week zonder boetes kunnen en is een flitsmarathon schijnbaar van weinig belang. Dit soort slechte signalen komt onze veiligheid op de weg niét ten goede." Mening: Ik geef Automobilistenvereniging Touring gelijk er moet worden opgetreden tegen de wegpiraten omdat er teveel auto ongelukken gebeuren. Nu dat de politie begint te dreigen met een boeteloze week kunnen wegpiraten vlot hun gang gaan. Als de politie wil staken vind ik dat ze dat op een andere manier tot uiting moeten brengen, maar niet door mensenlevens op het spel te zetten. Ik denk dat er al genoeg ongelukken gebeuren met controles, nu ze staken zullen er nog wel een pak bij komen, en zo kunnen hardrijders blijven doorgaan zonder bestraft te worden. Bron: Het Laatste Nieuws 29/09/2014 http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnen...eiligheid.dhtml |