|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
3 zussen omver gereden door dronken chauffeur in 1 jaar tijd
Ouders boos: drie zussen omver gereden door dronken chauffeur in één jaar tijd
In Ibiza zijn vier West-Vlaamse studentes aangereden door een dronken automobilist. Bij de slachtoffers: de tweeling Valérie en Stéphanie Desmedt (21). Amper een jaar geleden stonden zij zelf aan het ziekenbed van hun zus die in gelijkaardige omstandigheden was omvergereden. "Is het dan zo moeilijk om niet meer te rijden als je gedronken hebt?", vragen de ouders zich af. De chauffeur, die stevig had gedronken, zit intussen in de cel. "Terecht", vindt de moeder. "Drinken en rijden is zo onverantwoord." De vrouw weet waarover ze praat. Zondag was het precies een jaar geleden dat haar jongste dochter, Céline (18), zwaargewond raakte bij een gelijkaardig ongeval. "Ze werd aangereden door een jonge vrouw die had gedronken", vertelt ze. "Vandaag zijn de wonden nog niet geheeld. Of *Valérie en Stéphanie weer helemaal de oude worden, weten we nog niet. Als gezin worden we twee keer zwaar getroffen door iemand voor wie verantwoord rijgedrag blijkbaar een lachertje is. Dat is onaanvaardbaar en nooit goed te praten." Bron: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...jaar-tijd.dhtml Mening: Ik vind dat er nog veel meer controles moeten uitgevoerd worden. Mijn mening is zelfs een totaal alcoholverbod voor chauffeurs. De gevolgen van dronken rijden kunnen zo groot zijn. Ik zal zelf nooit dronken rijden, en zal nooit meerijden met iemand dat gedronken heeft. Er moeten nog veel hogere boetes en straffen komen voor mensen die te veel alcohol gedronken hebben. Alleen zo zullen ze het leren. Een dronken chauffeur zoals hierboven daar moet het rijbewijs voor altijd van afgenomen worden. Mensen zouden is meer moeten nadenken als ze dronken rijden. Je moet je maar eens in de plaats stellen van die ouders, denk daar maar eens aan als je dronken achter het stuur kruipt. |