![]() |
|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
VN eisen onmiddellijke vrijlating schoolmeisjes Nigeria
De VN-Veiligheidsraad heeft de ontvoering van de 276 schoolmeisjes in Nigeria sterk veroordeeld. De raad eist dat Boko Haram de meisjes "onmiddellijk en onvoorwaardelijk" vrijlaat en dreigt met acties tegen de radicale groepering.
De VN sprak zijn diepe verontwaardiging uit over de terroristische actie van Boko Haram. De groepering kan op een zwarte lijst worden gezet en de Veiligheidsraad kan gerichte sancties opleggen aan leden van de beweging, zo lieten diplomaten weten. De raad wil bovendien dat de daders worden berecht wegens misdaden tegen de menselijkheid. Naast de ontvoering van de meisjes is ook de aanval van maandag op een dorp in het noordoosten van Nigeria door de Veiligheidsraad veroordeeld. Gewapende mannen vermoordden daar meer dan 300 mensen. Boko Haram wordt verantwoordelijk gehouden voor de aanval. Bron: De Morgen (10/5) Commentaar: Jep, door te "eisen" dat men de meisjes vrij moet laten gaat die terroristische organisatie deze meisjes zeker vrijlaten. Moest ik lid zijn van deze terroristische organisatie, dan zou ik ook schrik hebben als de VN "dreigt" met sancties... (Sarcasme!) Stuur er een leger fatsoenlijk getrainde soldaten heen, liquideer deze "terroristen" en klaar is kees? En dan nog vraag ik me af, moesten ze sancties doorvoeren, welke zouden deze dan zijn? |