actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 20th April 2014, 00:33
D*ies.Stessens D*ies.Stessens is offline
Registered User

Gent wil studenten bij bejaarden laten wonen

In Gent gaan ze studenten vragen om bij een bejaarde te gaan wonen, in plaats van gewoon op kot te gaan. Ze wonen daar comfortabeler, zegt de stad, en het is nog goedkoper ook. Afspraak is wel dat studenten dan boodschappen doen voor de bejaarden, en kleine klusjes. Die mensen kunnen dan langer in hun eigen huis blijven wonen, in plaats van naar een zorgcentrum te moeten.
Bekijk ook zeker het filmpje in de link!

Bron
De Standaard - http://www.standaard.be/cnt/dmf20140419_01074868

eigen mening
Persoonlijk vind ik dit idee vernieuwend en zeer goed aansluiten op de huidige maatschappelijke problemen. Zoals in het filmpje aangehaald wordt overbrugt het voor een deel de generatiekloof en brengt het jong en oud terug met elkaar in contact. Natuurlijk klinkt het allemaal veel mooier dan dat het in werkelijkheid waarschijnlijk is, maar ik kijk toch uit naar de eerste studenten die bij de oudere personen gaan wonen.
Ik denk dat het interessant is omdat er steeds meer oudere mensen zijn die hun partner verloren hebben of die niet meer in staat zijn om elke dag boodschappen te doen etc. Ze zouden misschien liever naar een rusthuis gaan maar daar is vaak geen plaats. Anderzijds kunnen de studenten ook veel leren van de oudere persoon waar ze een kamer van huren. Verder is een huis veel ruimer dan een kot natuurlijk. Ik denk dat er gewoon zeer duidelijke afspraken moeten worden gemaakt wat betreft de kost en inwoon, eten, overnachten van vrienden, feestjes, boodschappen doen, enzovoort. En als deze duidelijke afspraken gemaakt zijn denk ik echt dat dit idee kan werken, althans dat hoop ik toch!

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:08.