actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th April 2014, 16:56
M*thias Vermeiren M*thias Vermeiren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Pulle
Posts: 93
Beke: ‘Wodka op 16? Ja, maar met mate’

Mogen zestienjarigen sterkedrank drinken op een fuif of op café? Die vraag kregen enkele partijtoppers voorgelegd door Boost, een jongerenprogramma van de VRT.
Alexander De Croo (Open VLD) antwoordde categoriek: ‘Neen. Niet toegelaten door de wet. Bier en wijn mogen. Sterkedrank mag pas vanaf achttien jaar.’ CD&V-voorzitter Wouter Beke antwoordde enigszins verrassend. Wodka op zestien? ‘Ja, maar met mate. Ik denk dat je moet beginnen met het opvoeden van jonge mensen en niet zomaar verbodsbepalingen moet uitvoeren.’

https://www.youtube.com/watch?v=zR3_Svb4ZVM
http://www.standaard.be/cnt/dmf20140409_01061161

mening: Ik ben van standpunt dat de leeftijd van 18 jaar voor sterkedrank nog zelfs te jong is. In alle eerlijkheid, ik dronk het zelf aal voor ik 18 was. Maar nu weet ik dat de hersenen pas volledig ontwikkeld zijn rond de leeftijd van 20 jaar. En bij regelmatig gebruik van alcohol is heeft dit serieuze consequenties op die ontwikkeling. Aan de andere kant begrijp ik ook wel de andere standpunt. Hoe meer je de jeugd beschermt van alcohol, hoe te meer het "mysterieus" blijft voor hen. Ik vind dat er meer informatie moet komen vanuit de school naar de leerlingen wat de gevolgen juist zijn. Niet alleen op het moment zelf wanneer je alcohol drinkt, maar ook op langere termijn.
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:00.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.