|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Kapsel van Kim Jung Un voortaan bij wet verplicht
Kapsel van Kim Jung Un voortaan bij wet verplicht
Door: Eric Belsack 26/03/14 - 15u36 Bron: Radio Free Asia © epa. Rampspoed daalt (alweer) neder over de staatsburgers van Noord-Korea. De mannelijke inwoners zijn voortaan immers bij wet verplicht om het kapsel van hun grote leider Kim Jung Un te dragen. Het zal je maar overkomen. Volgens sommige bronnen zou de nieuwe richtlijn al enkele weken gelden in de hoofdstad Pyongyang, maar zou nu over het hele land uitgerold worden. Binnen afzienbare tijd moeten bijgevolg alle Noord-Koreanen rondlopen met kort opgeschoren slapen en een weelderige bovenkruin met een rigoureuze middenstreep. Verdeelde meningen Naar verluidt zijn de meningen verdeeld over deze maatregel. "De haarsnit van onze leider is nogal speciaal te noemen", aldus een anonieme bron op Radio Free Asia. "Niet iedereen zal ermee staan want niet alle mannen hebben hetzelfde gelaat en dezelfde vorm van hoofd". De al schaarse vrijheid van de mensen in deze communistische dictatuur wordt dus alweer ingeperkt. Tot dusver hadden de inwoners de keuze uit 28 soorten haarsnit. Bron:http:HLN Mening: Ik weet dat HLN niet echt een goede bron is maar toen ik dit las moest ik het wel delen. Waar gaat het naartoe in Noord - Korea? Nu mogen de mensen zelfs hun eigen haarsnit niet meer kiezen. Ik denk dat het toch stilletjes aan tijd wordt om hier iets aan te doen. Er moet toch een manier zijn waarop we de mensen ginder duidelijk kunnen maken dat er nog een leven buiten Noord - Korea is? Want zo kan het echt niet verder.