actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 19th December 2013, 22:33
C*nthia.Peeters C*nthia.Peeters is offline
Registered User

‘Anti-islamsticker Wilders is walgelijk’

De Nederlandse regering veroordeelt de anti-islamsticker die voorman Geert Wilders van de rechtspopulistische Partij voor de Vrijheid (PVV) donderdag heeft gelanceerd. Vicepremier Lodewijk Asscher noemt het ‘een walgelijke sticker met als enige doel om te kwetsen’. Hij zei dat voor de camera van de openbare omroep NOS.

Volgens Wilders is de bedoeling van de sticker ‘niet om te kwetsen, wel om te choqueren’. ‘Het is mijn intentie om mensen te bevrijden van het juk van de islam. Om ze te vertellen waar die islam voor staat’, zei Wilders.

Wilders liet de anti-islamstickers drukken, die mensen bij hem kunnen bestellen. Op de sticker staat: ‘De islam is een leugen. Mohammed is een boef. De koran is gif.’ Een van de stickers heeft hij op de deur van zijn werkkamer geplakt.

Ook minister Frans Timmermans van Buitenlandse Zaken reageerde, vanuit de Eurotop in Brussel, voor de camera's van NOS. Hij zei dat meer dan een miljard mensen op de wereld en honderdduizenden Nederlanders gelovige moslims zijn van goede wil en zonder radicale denkbeelden.

‘Hun geloof beledigen is geen bijdrage aan de bestrijding van extremisme, maar speelt de extremisten juist in de kaart. Daar neemt de Nederlandse regering afstand van’, zei Timmermans.

Bron: De standaard, 19/12/'13
http://www.standaard.be/cnt/dmf20131219_00896137

Eigen mening: Ik vind deze stickers ook net een brug te ver. Ik begrijp wel dat G. Wilders de mensen wil choqueren, maar daar zijn volgens mij andere manieren voor. De tekst die op de stickers staat: ‘De islam is een leugen. Mohammed is een boef. De koran is gif.’ valt de gelovige moslims hard aan. En wat ze zich in het artikel ook afvragen of ze hiermee wel het juiste 'publiek' aanvallen, daar heb ik ook sterk mijn twijfels over.

Laatst aangepast door C*nthia.Peeters : 19th December 2013 om 22:43.
Met citaat antwoorden

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:22.