|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Het pest-experiment: hoe zou jij reageren?
stel: je ziet op school hoe een leerling een andere telijf gaat en eist dat hij zijn taak maakt. Er wordt geslagen en gescholden. Hoe zou jij reageren?
In bovenstaand filmpje wordt het experiment gedaan met verborgen camera's. Wat opvalt, is dat heel wat jongeren de andere kant opkijken of het hazenpad kiezen. Pesten is niet enkel te wijten aan de pesters, maar ook aan zij die er niets tegen ondernemen. Wat als er niemand tussenbeide zou komen als jij gepest wordt? Als je niets doet tegen onrechtvaardigheid, kies je de kant van de onderdrukker. Pesten begint en eindigt bij jezelf. Dat wordt duidelijk dankzij de enkelingen in de video die wel opkomen voor de gepeste leerling. Eigen mening : Ik vind het heel erg wat ze in dit filmpje laten zien. Als er iemand gepest wordt dan doen de meeste mensen inderdaad niets uit vrees dat ze dan zelf ook gepest worden. Door dit artikel sta je ook stil bij jezelf hoe zou ik reageren? Als je niets doet dan ben je even goed in de fout. Dus ik hoop dat door dit artikel en het bijhorend filmpje iedereen is bij zichzelf stilstaat en nadenkt over wat hij of zij zou doen. Bron : http://www.hln.be/hln/nl/37/Psycho/...-reageren.dhtml |