|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
geens moet naar kapper om economie te ondersteunen
De Unie van Belgische Kappers vindt het feit dat de vrouw van minister van Financiën Koen Geens (CD&V) zijn kapsel onder handen neemt, een slecht signaal. "De kappers hebben het al zo moeilijk. Geens moet naar de kapper gaan om de economie te steunen."
Woensdag postte minister Geens een foto van zijn meest recente en vooral opmerkelijke haarsnit op zijn Facebookpagina (foto). "Toen mijn lieve echtgenote gisteravond de tondeuse boven haalde om mijn schaarse hoofdhaar opnieuw "in de plooi" te leggen, begon ze per ongeluk met een verkeerde opzetkam. Met oogverblindend resultaat als gevolg", gaf de minister als uitleg. De minister kon zelf lachen met het voorval, maar de Unie van Belgische Kappers kan dat niet. "Als minister heeft Koen Geens een voorbeeldfunctie", zegt voorzitter Jef De Bie in Het Nieuwsblad. Hij is ook van oordeel dat de minister een slecht signaal gegeven heeft. "Want eigenlijk vind ik dat dit niet kan. De kleine zelfstandigen, en kappers specifiek, hebben het al zo moeilijk. Van een minister van Financiën zou je toch verwachten dat hij het goede voorbeeld geeft en de economie ondersteunt door zijn haar te laten kappen door een professionele kapper." De woordvoerster van Geens liet intussen weten dat "de minister alle tips en suggesties erg op prijs stelt". mening: Naar analogie met deze ietwat kromme redenering zou bijvoorbeeld: de bakkersunie kunnen besluiten dat iedereen verplicht is om een bepaalde hoeveelheid brood per dag te kopen, of om het bestaan van de nmbs te garanderen moet ieder tenminste een aantal keer per jaar de trein nemen, of dat elk gezin een bepaalde hoeveelheid kinderen moet 'produceren' om genoeg werk voor leerkrachten te blijven garanderen... |