|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Portugese politie heropent mogelijk onderzoek naar Maddie McCann
De Portugese politie heropent mogelijk het onderzoek naar de mysterieuze verdwijning van de Britse peuter Madeleine ‘Maddie’ McCann ruim zes jaar geleden in de Algarve. Dat hebben de Daily Mirror en SkyNews donderdag gemeld.
Enkele dagen voor haar vierde verjaardag verdween ‘Maddie’ op 3 mei 2007 uit het vakantieappartement dat haar ouders in het Portugese Praia da Luz hadden gehuurd, terwijl het ouderpaar met vrienden dineerde in een wat verderop gelegen tapasbar. De Portugese politie sloot het dossier in 2008 zonder resultaat af. Op gezag van een politiebron die op anonimiteit stond, meldde SkyNews dat Portugese politiemensen een aantal zaken opnieuw hebben bekeken en een lijst hebben opgesteld van dingen die zij willen uitklaren. Volgens de Mirror heeft de Portugese gerechtelijke politie formeel gevraagd het onderzoek te mogen heropenen. Mogelijk komt er vandaag/donderdag al een officiële aankondiging, aldus de krant op gezag van niet nader omschreven bronnen. Overigens werkt een Portugees speurdersteam al samen met het Britse politieteam. De Portugezen zouden nu ook de piste van een ontvoering willen uitklaren. De jongste dagen staat de verdwijning weer volop in de belangstelling, niet in het minst omdat de Britse politie robotfoto’s heeft verspreid van lieden met wie ze wil spreken. Die verspreiding gebeurde onder andere via opsporingsprogramma’s op de televisie. Het leverde Scotland Yard meer dan 2.400 telefoontjes uit heel Europa op, aldus Sky. De mogelijke heropening van het Portugese onderzoek valt ook samen met de heisa rond het onbekende meisje Maria dat onlangs in een zigeunerkamp in Griekenland is gevonden. Bron: DS, 24/10/2013 Mening: Ik vind het vreselijk dat een meisje wordt ontvoerd en dat er nog altijd geen uitsluitsel is gevormd over de omstandigheden. Het is gewoon verschrikkelijk dat die ouders haar gewoon achtergelaten in de hotelkamer terwijl zij gingen eten. Ik vind dit zeer onverantwoord. Natuurlijk konden zij niet weten dat het meisje werd ontvoerd, of wel? Het bloed dat is gevonden in de koffer van de auto van de ouders doet vraagtekens rijzen over de betrokkenheid van hen. Maar dan komt de wedervraag: waarom zouden ze hun eigen kind ontvoeren? Ik hoop dat het meisje toch nog levend wordt gevonden, maar ik vrees ervoor. Maddie is ondertussen 6 jaar geleden verdwenen en de kans dat ze nog leeft is miniem. Het is wel goed dat de politie de zaak terug opent omdat het toch nog leeft bij vele mensen en dat zij in spanning zitten te wachten op de uitslag van de politie en dat na de 6 bange jaren toch een einde kan gemaakt worden aan deze zaak. |