|
|||
|
|||
‘Ritsen’ wordt verplicht
Het Nieuwsblad op 19 oktober 2013
Stop met die vieze blikken: we móéten tot het einde van de invoegstrook rijden. Nu nog aanbevolen, straks verplicht. Correct ritsen moet de files helpen in te perken. ‘Ritsen’ wordt binnenkort verplicht. Dat moet de files op de snelwegen fors doen afnemen. Wie zijn buurman verhindert om in te voegen, riskeert een boete van 50 euro. De monsterfiles van de afgelopen weken doen de politiek in een hogere versnelling schakelen. Vrijdag gingen twee positieve adviezen van de Vlaamse regering de deur uit: een dat takelwagens en andere hulpdiensten toelaat de pechstrook te gebruiken, een ander om het ‘ritsen’ in de wegcode in te voeren. Mening: Wie vindt het niet uiterst vervelend als het file is en er een automobilist denkt dat hij/zij niet moet aanschuiven zoals iedereen anders? Ik in ieder geval wel, dat ze rijden tot het einde van de tweede strook om zich dan tussen de file te willen wringen vind ik vreselijk irritant. Maar binnenkort wordt dit dus verplicht. Als je verder rijdt op de tweede strook moeten ze je er verplicht tussen laten. Ik denk niet dat er dan nog veel mensen eerlijk zullen aanschuiven bij geval van file. Dit kan de lengte van file in één strook beperken aangezien de file dan verdeeld is over twee stroken. Maar of deze maatregel files gaat voorkomen betwijfel ik, afwachten dus. Bron: http://www.nieuwsblad.be/article/de...131018_00798132 |