|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
28 procent van de werkuren gaat naar e-mail
Werknemers verliezen bijna een derde van hun werkweek door hun e-mails te bekijken en te beantwoorden. Dat blijkt uit onderzoek van het consultancybedrijf McKinsey & Company.
De studie toont aan dat een werknemer gemiddeld 28 procent van zijn tijd bezig is met het afhandelen van e-mailverkeer. Dit percentage is de laatste jaren opmerkelijk toegenomen. Niet alleen verloopt steeds meer interne communicatie via e-mail, ook klanten en leveranciers staan graag in contact via e-mail. Voor klachten blijft de telefoon nog steeds de absolute nummer één (73 procent), al neemt e-mail met 14 procent een steeds duidelijkere tweede plaats in. Bron: De Standaard, 14/10/2013 om 10:33 door nm uit jobat.be Eigen mening: In het artikel kunnen we lezen dat een werknemer gemiddeld 28 procent van zijn tijd besteed aan het schrijven en beantwoorden van e-mails. Toch een opmerkelijk hoog percentage, al is de telefoon nog steeds de absolute nummer één met 73 procent. Zelf sta ik hier niet van versteld als ik naar mijn ouders kijk. Mailen is één van hun dagdagelijkse bezigheden op het werk waar nogal wat uren aan verloren gaan. |