![]() |
|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Belgen zijn voor euthanasie bij kinderen
Nu de debatten over een mogelijke uitbreiding van de euthanasie-criteria binnenkort hervatten in de bevoegde senaatscommissies, blijkt uit een enquête van de RTBF dat drie op de vier Belgen euthanasie bij minderjarigen zonder hun instemming aanvaardbaar vindt.
Zo'n 38 procent van de ondervraagden ondersteunt een wet die euthanasie toelaat voor minderjarigen die lijden aan een ongeneeslijke ziekte. Nog eens 36 procent gelooft dat zo'n wet eerder gunstig zou zijn. En 13 procent heeft er geen mening over, zo meldt ook Het Laatste Nieuws. Veertig procent van de Vlamingen ondersteunt de euthanasie, bij Brusselaars is dat 37 procent, bij Walen 34 procent. Uit de enquête blijkt ook dat 79 procent van de Belgen de wet wil uitbreiden naar mensen die lijden aan dementie, type Alzheimer, of een ernstige vasculaire dementie. Bron: www.hln.be Datum2/10/2013 Eigen mening: Ik vind dit toch best bizar dat 3 op 4 belgen euthanasie bij minderjarigen zonder hun instemming aanvaardbaar vindt. Dit zou ik enkel toelaten als men lijdt aan een ernstige ziekte , wanneer normaal leven niet meer mogelijk is. Maar anders zou ik euthanasie bij minderjarigen niet toelaten, omdat er jongeren met sociale problemen dan misschien ook euthanasie willen en ik denk dat voor de meeste sociale problemen een oplossing gezocht kan worden. |