|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Voorlopig rijbewijs wordt duurder
Voorlopig rijbewijs wordt duurder
Wie zijn voorlopig rijbewijs gaat afhalen, betaalt daar vanaf 1 oktober minstens 20 euro voor. Momenteel is dat nog 9 euro. De kandidaat-bestuurder krijgt in ruil wel een voorlopig rijbewijs in bankkaartformaat, en dus niet langer op papier, net zoals dat voor het klassieke rijbewijs al het geval is. Verliest de bestuurder zijn rijbewijs, dan moet hij een nieuw aanvragen. Een duplicaat wordt niet meer afgeleverd. Bovenop deze algemene kosten mogen de gemeentebesturen nog een eigen toeslag aanrekenen. 28-09-2013: http://www.standaard.be/cnt/dmf20130927_00762784 mening: Ik denk niet dat veel mensen dit erg gaan vinden omdat , naar mijn mening, zeer veel jongeren blij gaan zijn dat ze hun voorlopig rijbewijs behaald hebben. Langs de andere kant, als dit in de toekomst nog verhoogd zou worden, zal dit misschien mensen die het financieel moeilijker hebben, tegenhouden om voor hun rijbewijs te gaan. De reden dat er een prijsverhoging is, is volgens mij zodat de staat meer inkomsten heeft. Laatst aangepast door S*ofie.Buyens : 28th September 2013 om 12:56. |