![]() |
|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
![]() "Zelfs als ik wanhopig op zoek was naar geld, dan zou ik nog geen cent gehouden hebben van het geld dat ik vond." Dat zei de dakloze Glen Lewis uit Boston, nadat hij in een winkelcentrum een rugzak vond met daarin 2.400 dollar (bijna 1.800 euro), 40.000 dollar aan travellers checks (bijna 30.000 euro), Chinese paspoorten en persoonlijke papieren.
James werd begin deze week door Edward Davis, hoofdcommissaris van de politie in Boston, geëerd. De commissaris bedankte de dakloze voor zijn "buitengewone karakter en eerlijkheid". De rugzak bleek van een Chinese student te zijn die op bezoek was bij een andere student in Boston. James vertelde aan persbureau AP dat hij sinds 2005 dakloos is. Daarvoor werkte hij dertien jaar als archiefmedewerker in een gerechtsgebouw in Boston. De man lijdt aan de ziekte van Ménière, waardoor klachten van slechthorendheid, duizeligheid en oorsuizen ontstaan. Hierdoor kon hij moeilijk blijven werken, legde hij uit. Tijdens een persconferentie liet James weten dat hij blij is dat de rugzak terug bij zijn eigenaar is. Hij maakte van de gelegenheid gebruik om alle mensen die ooit geld aan hem hebben gegeven te bedanken. "Het is gewoon fijn wat geld op zak te hebben, zodat een dakloze man als ik zich niet de hele tijd arm voelt", zei hij. "Ik ben zeer gelovig, God heeft altijd zeer goed voor me gezorgd.' Bron: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...j-politie.dhtml Mening: Het is enorm solidair dat deze man het gevonden geld terug aan zijn eigenaar wilde bezorgen en dus ook heeft ingeleverd, ook al zit hij zelf niet in de beste financiële situatie. Al is het de normaalste zaak van de wereld het geld terug te bezorgen, vind ik het wel enorm dapper en oprecht dat hij dit heeft gedaan. Ikzelf als dakloze zou het geld zelf gebruiken, ik vind dat deze man alsnog een beloning verdiend. |