|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
'Meer agressie tegen bestuurders met 'L'
Leerling-bestuurders hebben vorig jaar tweehonderd keer te maken gehad met verkeersagressie. Dat is 11% meer dan het jaar voordien, zo blijkt uit cijfers van Touring. De automobilistenvereniging stelt daarom voor om de 'L' van leerling voortaan ook vooraan de wagen aan te brengen.
De teller van het aantal vastgestelde scheldpartijen tegenover leerling-bestuurders steeg in 2012 tot 197 gevallen, terwijl dat er in 2010 en 2011 nog respectievelijk 151 en 179 waren. Een zoveelste stijging van de specifieke verkeersagressie, die automobilistenvereniging Touring met een extra 'L' vooraan de wagen opgelost wil zien. 'Normaal is de "L" achteraan voor elke bestuurder goed zichtbaar, maar bestuurders die aan een kruispunt of rondpunt staan te wachten zien die "L" vaak niet', zegt Danny Smagghe van Touring aan VTM Nieuws. 'We raden de mensen aan om, indien mogelijk, een extra letter aan te brengen aan de voorzijde van de wagen. Dat kan alleen maar duidelijkheid scheppen.' Ook voor leerling-motorrijders is het aangeraden om met een 'L' te rijden die van alle kanten zichtbaar is, vindt Touring. Bron : http://www.nieuwsblad.be/article/de...130810_00688926 Mening : Dat er zoveel scheldpartijen tegen leerling-bestuurders waren, had ik niet verwacht. Ook het feit dat er steeds meer en meer verkeersagressie is gekomen, doet deze zaak geen goed. Als leerling-bestuurder zou je bijna schrik krijgen om te rijden in het verkeer. Ligt het dan aan de andere (ervaren) chauffeurs die geen of weinig respect hebben voor de 'groentjes' of zijn het net die groentjes die er niets van bakken in het verkeer? Ik denk niet dat iemand ons hier een antwoord op zal kunnen geven. Een extra letter aanbrengen op de auto, lijkt mij geen moeite. Als daarmee de agressiviteit zou verminderen lijkt me dit een goede oplossing. |