|
Bekijk Resultaten Peiling: Meer betalen = 'voorsteekpas' in Walibi? | |||
Waarom niet? Klant is koning... | 0 | 0% | |
Onterechte discriminatie! | 16 | 100.00% | |
Stemmers: 16. U mag niet stemmen in deze peiling |
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
#1
|
||||
|
||||
Forse kritiek op 'voorsteekpas' in Walibi
Forse kritiek op 'voorsteekpas' in Walibi
Gedaan met aanschuiven voor de attracties in pretpark Walibi. Voor wie er veel geld voor over heeft tenminste. Wie 35 euro betaalt bovenop de toegangsprijs, mag de wachtrij vanaf nu doodleuk voorbijlopen. Een primeur voor België. ‘Een extra service voor wie meer comfort wil’, klinkt het bij Walibi. ‘Een totaal foute boodschap’, zeggen criticasters. ‘Hoe leg je uit aan je kind dat het moet aanschuiven, terwijl anderen vrolijk voorsteken?’ Een dagje pretpark met het hele gezin, het was altijd al een dure grap. Maar eens binnen, was iedereen gelijk voor de wet. Klein of groot, dik of dun, rijk of arm: iedereen moest even lang aanschuiven voor dat spannende ritje op de rollercoaster. In Walibi is dat nu verleden tijd. Wie voor 35 euro een Speedy Pass koopt, mag een hele dag lang elke wachtrij voorbijlopen. Je toont de pas aan wie de attractie bedient en je stapt onmiddellijk in. ‘Ironisch toch’, zegt pedagoog Pedro De Bruyckere, ‘dat we die verschillen, die we in het onderwijs proberen weg te werken, in de rest van de wereld altijd opnieuw zien opduiken. Zo worden kinderen al op erg jonge leeftijd geconfronteerd met ongelijkheid.' 'Enkel de boekhouder wordt hier beter van' Sp.a-fractieleider in het Vlaams Parlement Bart Van Malderen is alvast verontwaardigd. 'De illusie wekken dat je wat meer mag als je ouders wat meer betalen, speelt vroeg of laat in je nadeel. Dan zal je zelf moeten wachten. Want er zal altijd iemand zijn die nog meer wil betalen voor een bepaalde dienst', zegt Van Malderen. 'Dit is dus een lose-lose-situatie. Enkel de boekhouder van Walibi wordt hier beter van.' De politiek kan hier weinig tegen doen, zegt de sp.a'er. 'Bedrijven zouden zelf moeten beseffen dat er in wat ze doen ook een ethische component zit. Gelukkig weten heel veel bedrijven dat.' Blog HN, 10-06-2013 (Jesse Van Regenmortel)
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you down to their level and beat you with experience." (c)TB |