actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 8th November 2005, 01:07
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator

Frankrijk wacht nog met inzetten leger

Frankrijk wacht nog met inzetten leger

De rellen in Frankrijk hebben een eerste leven geëist, maar de regering wil het leger nog niet inzetten. Waar nodig mogen gemeenten een avondklok instellen.
De dode is de 61-jarige Jean-Jacques Le Chenadec uit de Parijse voorstad Stains. Hij werd zondagavond aangevallen terwijl hij zijn vuilnisbak aan het blussen was. Gisteravond gingen de rellen door. In Toulouse ging een stadsbus in vlammen op.

Premier De Villepin noemde voor Franse televisie de rellen ’onaanvaardbaar en onvergeeflijk’ en beloofde 1500 politiemensen extra in te zetten. Volgens hem zitten er ’criminele netwerken’ achter de rellen, maar hij gaf ook toe dat de jongeren zich ’sociaal buitengesloten’ voelen.

Het eerste uitgaangsverbod werd gisteren ingesteld in Le Raincy. De burgemeester van die gemeente ten zuiden van Parijs, Eric Raoult, was ooit minister voor steden en integratie. „Ik wil hiermee een drama voorkomen”, zei hij.

Een jongen wiens twee vrienden omkwamen bij het incident dat de rellen in gang zette, heeft gisteren gevraagd om ermee te stoppen. De 17-jarige Muhittin Altun ligt in het ziekenhuis met zware brandwonden, die hij opliep toen het drietal, op de vlucht voor de politie, in een transformatorhuisje geëlektrocuteerd werd. „Ik krijg er mijn vrienden niet mee terug”, zei hij. „ Naast mij ligt een vrouw die niets gedaan heeft. en zwaar verbrand is. Dit moet stoppen.”

Trouw, 08-11-2005

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:36.