actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 16th May 2013, 13:35
E*ilie.Payne E*ilie.Payne is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Herentals
Posts: 101
Man pleegt zelfmoord in Parijse kleuterschool voor ogen van kinderen

Man pleegt zelfmoord in Parijse kleuterschool voor ogen van kinderen

Bewerkt door: redactie − 16/05/13, 13u20 − Bron: Belga

Een zestiger heeft zich in een Parijse kleuterschool met een geweer van het leven beroofd, in het bijzijn van kinderen, zo is uit politiebron vernomen.

Volgens de eerste elementen van het onderzoek kwam een man de hal binnen van een school in een chique wijk van de Franse hoofdstad. Terwijl een tiental kinderen en een volwassene toekeken, richtte hij een jachtgeweer met afgezaagde loop op zichzelf.

Volgens BFMTV had de man geen uitstaans met de privéschool La Rochefoucauld aan de rue Cler in het zevende arrondissement. De functie van de volwassene is nog niet geweten.

De man is probleemloos de hal van de katholieke school kunnen binnengaan, zo citeert BFMTV de politie.

De identiteit van de zelfmoordenaar en zijn motief zijn nog onbekend.

Bron: De Morgen, 16/05/2013, http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bu...-kinderen.dhtml


persoonlijke mening

Er is duidelijk nog niet veel van geweten, aangezien dat het nog maar 4 minuten uit is. Uit de eerste informatie kun je natuurlijk niet veel uit afleiden. Wat vooral in mij opkomt is: waarom doe je dit in zicht van kleine kinderen ? Wat bezielt je om echt binnen te stappen in een kleuterklas om daar zelfmoord te plegen ? Kinderen die zulke zaken zien, kunnen hier trauma's van overhouden.
Het is belangrijk dat deze school dit samen met de kinderen en de ouders gaat verwerken. Het is moeilijk om met kleuters te praten over zulke gebeurtenissen. Een betere manier is de kleuters laten tekenen wat ze hebben gezien. Dit hangt natuurlijk af van de leeftijd van de kleuters. Rollenspelen kunnen hier ook bij helpen. Het is dan aan de ouders en de leerkrachten om in te spelen op wat ze zien bij de kleuters. Misschien dat de allerkleinsten hier geen trauma's gaan aan over hebben, ik weet niet hoe dit gaat bij 3 - 4 jarigen.
Ik kan gewoon niet vatten dat je kleine kinderen dit wil laten zien. Een andere optie is dat de man niet opzettelijk een school binnenwandelde, maar dat begrijp ik dan weer niet goed. Ik vraag mij dan af hoe je dat in je hoofd haalt, maar als je zo ver bent dat je echt zelfmoord gaat plegen denk je daar misschien al niet meer over na.
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:30.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.