|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Minnesota 12e VS-staat die homohuwelijk toestaat
Minnesota 12e VS-staat die homohuwelijk toestaat
Minnesota heeft maandag als twaalfde Amerikaanse staat het homohuwelijk goedgekeurd. Het is de derde staat in twee weken tijd die het huwelijk tussen homoseksuelen mogelijk maakt en de zoveelste overwinning voor de verdedigers van rechten voor homoseksuelen in de VS. De senatoren in Minnesota keurden de wet goed met 37 stemmen voor en 30 tegen. Gouverneur Mark Dayton zal de wet vandaag ondertekenen. "Vandaag ben ik trots een inwoner van Minnesota te zijn", zei senator Scott Dibble na een debat van 4 uur. Rhode Island keurde op 2 mei het homohuwelijk goed en was zo de tiende Amerikaanse staat. Delaware volgde vorige week dinsdag als elfde staat. Ook in Connecticut, Maine, Massachusetts, New Hampshire, Vermont, New York, Iowa, Maryland en Washington kunnen koppels van hetzelfde geslacht huwen. Ook in de hoofdstad Washington DC, dat geen staat is, is een homohuwelijk wettelijk mogelijk. Het Amerikaanse Hooggerechtshof moet zich eind juni uitspreken over de kwestie van het homohuwelijk. Bron: deredactie.be 14/5/2013 Mening: Ik vind het enorm positief dat er in twee weken tijd 3 staten zijn die het homohuwelijk hebben goedgekeurd. In dit geval is het natuurlijk wel een nipte 'overwinning', met 37 stemmen voor en 30 stemmen tegen. Het is toch jammer dat er nog steeds zo veel mensen tegen het homohuwelijk zijn. Ik vind dat als je iemand graag ziet, je de kans moet krijgen om er mee te trouwen. Het maakt een koppel ongelukkig als ze niet mogen trouwen, veronderstel ik. Ik vind dat ze evenveel recht hebben om te trouwen als heteroseksuelen. Het gaat toch voornamelijk over gelukkig zijn? Ik hoop dat de andere staten snel zullen volgen, alsook de rest van de wereld. |