|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
#1
|
|||
|
|||
Verkoop Oranjeproducten goed voor 10 miljoen omzet
De verkoop van Oranjeproducten heeft de Nederlandse supermarkten de afgelopen week 10 miljoen euro aan extra omzet opgeleverd. Dat heeft onderzoeksbureau GfK bekendgemaakt.
Ruim 1,4 miljoen huishoudens (bijna 1 op de 5) in Nederland kochten die week een of meer producten uit de Oranje-selectie. Ouderen en jongeren kochten de meeste Oranjespullen, terwijl gezinnen wat achter bleven. Vooral in de Randstad en het midden van het land gingen veel Oranjeproducten over de toonbank. Het populairst waren het Mona Kroningstoetje, Campina Willem van Oranjevla, Alex pepermunt, Buys Koningszoenen en Page 24 rollen oranje wc-papier. Ook tompouces vielen in de smaak. Afgelopen week heeft ruim 11 procent van de huishoudens dit gebak gekocht. Dat is liefst 600 procent meer dan een gemiddelde week, aldus Gfk. Bron: De Morgen Datum: 1 mei 2013 10 miljoen euro omzet aan typische Nederlandse spulletjes en lekkernijen vind ik ontzettend veel. Dat er zo veel geld wordt uitgegeven op 1 dag snap ik niet. Voor de Nederlanders was deze Koninginnedag natuurlijk wel een belangrijke dag dankzij de troonwissel. Ik vind dat je hier wel het cultuurverschil merkt tussen België en Nederland. Ook al spreken we dezelfde taal, hebben we dezelfde gewoontes en leven we vlak naast elkaar, verschillen we toch sterk. Wij, Belgen, zouden een gebeurtenis als deze nooit zo uitbundig vieren denk ik. Het koningshuis laat ons praktisch koud en er wordt met een zeker wantrouwen naar gekeken. Daarom zou het volgens mij in België niet mogelijk zijn om op zo een dag 10 miljoen euro omzet te maken aan dingen zoals de 'Oranjespullen'. |